مهندسی برق در کانادا

رشته مهندسی برق در کانادا

مهندسی برق در کانادا شاخه ای از مهندسی است که با جریان سنگین و سیستم های قدرت سروکار دارد. طراحی، پیشرفت، آزمایش و مدیریت ساخت تجهیزات الکتریکی از جمله سیستم های رادار و ناوبری، موتورهای الکتریکی، سیستم های ارتباطی و تجهیزات تولید برق از وظایف مهندسین برق است.

طبق آمار کانادا، بیش از 75,000 مهندس فقط در برنامه مهندسین حرفه ای انتاریو ثبت نام کرده اند. حدود 12 درصد از مهندسان دارای مجوز در کانادا در زمینه های برق، صنعتی، عمران، ساخت وساز و مهندسی مکانیک کار می کنند.

بنابراین، اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا هستید، ما راهنمای آموزشی شامل بهترین دانشگاه ها برای مهندسی برق در کانادا، هزینه تحصیل در کانادا، بورسیه ارائه شده، فرآیند پذیرش، فرصت های شغلی را برای کمک به شما در شروع کار تهیه کرده ایم.

چرا تحصیل برق در کانادا؟

برنامه های مهندسی برق در کانادا گزینه های شغلی متعددی را پیش روی دانشجویان بین المللی در بسیاری از صنایع قرار می دهد. مزایای زیر تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا عبارت اند از:

قرار گرفتن در معرض یک صنعت همیشه در حال تغییر: با گذشت زمان، فناوری به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. رشد مداوم وجود دارد مهندسان متخصص در این زمینه پیوسته در حال یادگیری و رشد مهارت های خود هستند و دیدگاه گسترده تری در مورد اصول مهندسی برق به دست می آورند.

زیر بخش های جدیدی در حال ظهور هستند: بسیاری از شرکت های برق در حال اصلاح فناوری های تجدید پذیر موجود هستند و برای انجام این کار به مهندسان برق ماهر نیاز دارند. دانش شما در الکترونیک قدرت و سیستم ها در چنین شرکت هایی که می توانید برای ارتقای شایستگی سلول های خورشیدی یا به حداقل رساندن تلفات برق آبی عمل کنید، ارزشمند خواهد بود.

چشم انداز حقوق بالا: برای مهندسان برق و الکترونیک، در طول زمان 2019 الی 2028، انتظار می رود فرصت های شغلی جدید برای 13,300 نفر وجود داشته باشد، درحالی که انتظار می رود تعداد کارفرمایان به 16,600 عدد افزایش یابد. موقعیت های مهندسی در سرتاسر جهان دستمزد بالایی دارند، زیرا به مجموعه مهارت های تخصصی و درک کاملی از ریاضیات و فیزیک نیاز دارند.

شبکه های حرفه ای: تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا روابط حرفه ای با متخصصان این زمینه ایجاد کنند. این دانشگاه ها همچنین به شرکت ها و مؤسسات معتبر خارج از کشور وابسته هستند. شبکه فارغ التحصیلان در این دانشگاه ها نیز برای ایجاد ارتباطات و شروع یک حرفه مثبت مفید خواهد بود.

بهترین دانشگاه های رشته برق در کانادا

دوره های مهندسی برق کانادا به دانشجویان نحوه کار این صنعت را آموزش می دهد و آنها را با مهارت های مهندسی موردنیاز برای طراحی، ارزیابی و پیشرفت سیستم های الکتریکی آماده می کند. برخی از دانشگاه های مهندسی برق در کانادا عبارت اند از:

  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه دالاهو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه کارلتون

اجازه دهید به تفصیل درباره این دانشگاه ها که دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی برق در کانادا ارائه می دهند، صحبت کنیم

1. دانشگاه اتاوا

دانشکده EECS (مهندسی برق و علوم کامپیوتر) مرکز دانشگاه اتاوا برای تحقیق و تدریس در سایر زمینه های مرتبط با کامپیوتر و ارتباطات، الکترونیک، سیستم ها، محاسبات است. برنامه درسی ما بر نحوه ارتباط جوامع، تولید انرژی قابل نگهداری و بهبود بیماری ها تأثیر می گذارد. به عنوان مهندسان برق، دانشجویان با سایر مهندسان یا دانشمندان درزمینه توسعه فناوری کار خواهند کرد.

2. دانشگاه دالاهو

دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر در این دانشگاه دانشجویان بین المللی را با مهارت های فنی بسیار ضروری برای پیشرفت درزمینه تغییرات مستمر آماده می کند. با دانش عملی معتبر برای تمام فناوری های مدرن صنعتی و تجاری، دانشجویان تعاونی مهندسی برق در ترکیب مشکلات موجود و فناوری جدید، کار هماهنگ در تیم ها و خاص تر شدن برای برآوردن نیازهای کارفرما مهارت دارند.

3. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشجویان مهندسی برق دانشگاه بریتیش کلمبیا که بی شک یکی از بهترین دانشگاه های رشته برق در کانادا است، الکترونیک ضروری، الکترومغناطیسی و آنالیز مدار را آموزش خواهند دید. آن ها می توانند بر روی هر چیزی تمرکز کنند، از وسایل الکترونیکی دستگاه های میکروسکوپی و مواد تازه در معرض دید گرفته تا تولید و گردش نیرو در شبکه های برق بین المللی. تمرکز برنامه را می توان با دانش و علایق شما تنظیم کرد.

4. دانشگاه واترلو

این دانشگاه در میان 50 دانشکده مهندسی برتر جهان قرار دارد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، مهارت های تجزیه وتحلیل مدارهای اساسی، الکترونیک و الکترومغناطیسی را خواهید آموخت. برنامه درسی برای آموزش اصول اولیه در علوم فیزیکی و مهندسی طراحی شده است که اساس کار مهندسان برق را تشکیل می دهد. این شامل دروس اصلی مقرر، دو درس انتخابی علوم طبیعی، پنج درس انتخابی فنی و چهار درس انتخابی مطالعات تکمیلی است.

5. دانشگاه آلبرتا

دپارتمان مهندسی برق در دانشگاه آلبرتا به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا مهارت های خود را برای اختراع فناوری آینده رشد دهند. دانشجویان بین المللی تجربه عملی کار بر روی دستگاه ها و سیستم های الکتریکی که انرژی الکترومغناطیسی یا اطلاعات رمزگذاری شده الکتریکی را انتقال، توزیع، ذخیره، کنترل و استفاده می کنند به دست خواهند آورد.

6. دانشگاه کارلتون

دانشگاه کارلتون دارای طیف گسترده ای از برنامه ها، تحقیقات، آزمایشگاه ها و تجهیزات در مهندسی برق و کامپیوتر در هر دو سطح فارغ التحصیل و UG است. این یکی از معدود دانشگاه های کانادا است که امکاناتی برای ساخت مدارهای مجتمع دارد. دانشجویان می توانند مدارهای مجتمع خود را در دانشگاه طراحی و بسازند.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل برق در کانادا

مهندسی برق می تواند بهترین انتخاب شغلی برای دانشجویان بین المللی باشد که علاقه مند به انجام پروژه هایی هستند که می توانند به تغییر جهان کمک کنند. برخی از معیارهای واجد شرایط بودن و شرایط پذیرش برای کسب مدرک مهندسی برق وجود دارد.

  • صلاحیت تحصیلی
  • آزمون مهارت زبان انگلیسی
  • مجوز تحصیل کانادا
  • الزامات اضافی

اجازه دهید در مورد این معیارهای موردنیاز دانشگاه های کانادا به تفصیل بحث کنیم:

مورد اول: صلاحیت تحصیلی

دانشجویان بین المللی باید دارای مدرک لیسانس 4 ساله یا معادل آکادمیک (برای برنامه کارشناسی ارشد) باشند. برای برنامه های کارشناسی، تکمیل 10 + 2، با میانگین حداقل 75-80٪.

مورد دوم: آزمون مهارت زبان انگلیسی

دانشجویان بین المللی که مشتاق دریافت پذیرش در دانشگاه های کانادا هستند نیاز به نمره آیلتس دارند، برای دوره های لیسانس 6.5 یا بیشتر و برای دوره های کارشناسی ارشد 7.0 یا بیشتر است.

مورد سوم: مجوز تحصیل کانادا

دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا باید برای مجوز تحصیل کانادا اقدام کنند. پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، درخواست ها پذیرفته می شوند.

مدارک مورد نیاز برای مهندسی برق در کانادا

دانشگاه های کانادا در زمان پذیرش به مدارک اضافی نیاز دارند. بعضی از این مدارک به شرح زیر هستند:

  • ریز نمرات دانشگاهی رسمی از موسسات قبلی
  • مدرک لیسانس (برای دوره کارشناسی ارشد)
  • توصیه نامه
  • SOP
  • رزومه به روز شده
  • کپی اسکن شده پاسپورت

فرآیند پذیرش برای دوره های مهندسی برق در کانادا

روند پذیرش در کانادا بر اساس پروتکل های دانشگاه متفاوت است. در برخی از دانشگاه ها، دانشجویان بین المللی می توانند از طریق پورتال پذیرش اقدام کنند. در برخی دیگر، دانشجویان این امکان را دارند که مستقیماً به دانشگاه درخواست دهند. در ادامه برخی از مراحل پذیرش که دانشجو باید آنها را دنبال نمایدف ذکر شده است:

  • دانشجویان بین المللی باید فرآیند پذیرش خود را با انتخاب دانشگاه برای ادامه دوره های مهندسی برق در کانادا آغاز کنند. سپس، آنها باید با درخواست آنلاین موجود در وب سایت های دانشگاه مربوطه اقدام کنند.
  • هنگامی که یک دانشجو فرم درخواست خود را ارسال کرد، باید با دانشگاه در مورد ریزنمرات تحصیلی موردنیاز، مانند مدرک UG، سایر ریزنمرات دانشگاهی، و مدارک اضافی برای ارسال به دانشگاه های کانادا چک کند.
  • نمرات مهارت زبان انگلیسی را ارسال کنید، که برای دانشجویان بین المللی اجباری است که طبق نیاز دانشگاه های خاص در کانادا ارسال کنند.
  • اگر درخواست شما توسط دانشگاه کانادا پذیرفته شود، یک ایمیل تأیید پذیرش و نامه پذیرش ضمیمه دریافت خواهید کرد.
  • تمام جزئیات ذکرشده در ایمیل رسمی ارسال شده توسط دانشگاه را بخوانید و در محدوده زمانی تعیین شده برگردید.
  • پس از تکمیل تمام چک لیست مدارک و پرداخت شهریه، اکنون برای مجوز تحصیل کانادا اقدام کنید و پس از دریافت، برای سفر خود به کانادا برنامه ریزی کنید.

هزینه تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا

کانادا در میان کشورهای برتر موردعلاقه دانشجویان بین المللی برای کسب آموزش با کیفیت با استاندارد بین المللی است. بنابراین برای اطلاع از هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا جزئیات دوره های مهندسی برق و هزینه های زندگی در کانادا را ارائه کرده ایم.

شهریه

میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته های مهندسی و مهندسی برق در کانادا بسته به رشته و دانشگاه حدود 11,460 دلار کانادا در سال است. در مقایسه، هزینه تحصیل برای کارشناسی ارشد مهندسی برق در کانادا بسته به دانشگاه می تواند حدوداً 62,840 دلار کانادا در سال هزینه داشته باشد.

خرج زندگی

دانشجویان بین المللی دو انتخاب دارند: زندگی در دانشگاه یا خارج از دانشگاه. درحالی که تعداد زیادی از دانشگاه ها دارای خوابگاه برای دانشجویان هستند، شما می توانید خارج از دانشگاه زندگی کنید. بسته به اتاق ها و آپارتمان ها، هزینه ممکن است از حدود 5,000 تا 10,000 دلار کانادا در سال متغیر باشد.

فرصت های شغلی پس از کالج های مهندسی برق در کانادا

شرکت های ارتباطات، شرکت های برق و سازندگان تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی، شرکت های مشاوره، و طیف گسترده ای از صنایع تولیدی، پردازشی و حمل ونقل، مهندسان برق را استخدام می کنند. پس از قبولی در هر دانشگاه مهندسی برق در کانادا، دانشجویان می توانند به راحتی به هر کشوری نقل مکان کنند زیرا فناوری مورد استفاده در همه جا یکسان است. اکثر نیروگاه های هندی ماشین آلات خود را از برندهای بین المللی مانند ABB وارد می کنند و دانشجویان بین المللی را با میل و رغبت با مهارت های مناسب جذب می کنند. بنابراین، اگر شما نیز علاقه مند به گذراندن دوره مهندسی برق در کانادا هستید، همین امروز با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل فرمایید.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست