بهترین سایت های کاریابی کانادا

اکنون زمان بسیار خوبی برای جستجوی شغل جدید است. با ادامه کمبود نیروی کار در کانادا، امکان پیدا کردن کار بیشتر است. دستمزدها در حال افزایش هستند، مزایا بیشتر می شوند و گزینه ها جالب تر می شوند و همین امر باعث می شود بازار سایت های کاریابی کانادا به شدت گرم شود.

چه به دنبال ارتقای شغلی باشید و یا در جستجوی شغل رؤیایی خود باشید، به احتمال زیاد در سایت های کاریابی کانادا در حال جستجو هستید. اما بهترین سایت های کاریابی کانادا کدام اند؟ آیا برخی از عنوان های شغلی برای خارجی ها، والدین شاغل یا جویندگان کار بهتر از بقیه هستند؟

به منظور اینکه راحت تر به سایت های کاریابی در کانادا دست پیدا کنید، ده مورد از بهترین سایت های کاریابی کانادا را در ادامه مورد بررسی قرار داده ایم.

بانک کار شماره 1: ایندید کانادا (Indeed Canada)

یک برند شناخته شده در کل کانادا است. در واقع می توان از آن به عنوان یک موتور جستجوی اصلی برای همه افرادی یاد کرد که در کانادا در جستجوی کار هستند. این سایت یکی از سایت های کاریابی در کانادا است و به عنوان یک «تجمع کننده مشاغل» عمل می کند و پیشنهادها را از چندین شغل در یک پلتتفرم جمع آوری می کند. این سایت با حدود 10,000 فهرست شغل جدید در روز به عنوان یکی از مراجع اصلی کاریابی عمل می کند.

بنابراین در صورتی که در جستجوی کار هستید، می توانید این بانک شغلی آنلاین را نشانه گذاری کنید و به بررسی مجدد ادامه دهید. از فیلترها برای محدود کردن جستجوی خود استفاده کنید، برای اعلان های ایمیلی ثبت نام کنید و نظرات کارمندان را در مورد حقوق، محیط کار و هر چیز دیگری که دوست دارید درباره کارفرمای آینده خود بدانید و بخوانید.

بانک کار شماره 2: لینکدین (LinkedIn)

در بین سایت های کاریابی کانادا، لینکدین یک پلتفرم جهانی قدرتمند است که به عنوان یکی از قدرتمندترین وب سایت های جستجوی کار در وب عمل می کند. حجم و گستردگی بسیار زیاد این سایت آن را به مکانی ایده آل برای یافتن شغل آنلاین تبدیل کرده است.

لینکدین دارای ویژگی های فراوانی است که زندگی را برای کارجویان آسان تر می کند. می توانید هشدارهای شغلی سفارشی ایجاد کنید، به گروه های مرتبط با حرفه و مکان خود بپیوندید و شرکت ها را دنبال کنید تا اطلاعات فوری در مورد مشاغل خالی دریافت کنید و اگر گزینه حساب «Premium» را انتخاب کنید، می توانید ببینید چه کسی نمایه شما را جستجو می کند و برای هر نقش، رقابت خود را در لینکدین افزایش دهید.

 بانک کار شماره3: ورک پلیس (Workopolis)

ورک پلیس یکی دیگر از پیشتازان سایت های کاریابی کانادا در تورنتو است. این سایت میزبان بین 30,000 تا 50,000 فرصت شغلی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی است. ویژگی های مفید شامل امکان جستجو بر اساس حقوق و یافتن شغل ها در شهرهای مجاور است. این سایت به طور کامل برای موبایل بهینه سازی شده است و به شما امکان می دهد در حال حرکت جستجو و درخواست شغل کنید. سایت ورک پلیس به دلیل داشتن ظاهری کاربرپسند و فرصت های عالی برای پیشرفت شغلی، به افراد معلول جویای کار بسیار توصیه می شود.

بانک شغل شماره 4: مانستر (Monster)

مانستر یکی از پربازدیدترین سایت های کاریابی در روی کره زمین، همچنین یکی از بهترین سایت های کاریابی کانادا است. به راحتی می توانید بر اساس مکان و شغل موردنظر جستجوی خود را فیلتر کنید. کاربران تلفن همراه نیز قدردان برنامه رایگان این سایت کاریابی در کانادا هستند. گروه های کاریابی وجود دارد که می توانید به آنها ملحق شوید و پروفایل های شرکت ها را مشاهده کنید.

فقط رزومه خود را آپلود کنید و سایت بر اساس مهارت ها و علایق شما با هر نقش به تناسب شما امتیاز می دهد. همچنین یک سرویس رایگان بررسی رزومه مبتنی بر هوش مصنوعی در این وب سایت وجود دارد. این ابزار آنلاین هوشمند نگاهی روشن به شما می دهد که چگونه کارفرمایان و استخدام کنندگان بالقوه، و الگوریتم های غربالگری، رزومه شما را بررسی می کنند.

بانک کار شماره 5: گلس دور (Glassdoor)

گلس دور نه تنها به شما امکان می دهد هزاران فرصت شغلی را جستجو کنید، بلکه این دسترسی را برای شما فراهم می آورد تا هزاران بررسی دقیق و نکات داخلی را از کارمندان فعلی و سابق بخوانید. از این روش اطلاعات ارزشمندی در مورد حقوق و مزایا، فرهنگ شرکت و فرآیند استخدام پیدا خواهید کرد. اگرچه شما باید برخی از نظرات کارمندان را که با کمی چاشنی خوشمزگی همراه است بپذیرید اما با این وجود، بررسی های گلس دور می تواند بینشی از شرکت را به شما بدهد که دست یافتن به آنها درجاهای دیگر دشوار است.

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده این وب سایت کاریابی در کانادا این است که به شما امکان می دهد حقوق و دستمزد را بررسی کنید، بنابراین می توانید مطمئن شوید که حتی یک سنت کمتر از چیزی که لیاقتش را دارید دریافت نخواهید کرد.

بانک کار شماره 6: الوتا (Eluta)

الوتا موتور جستجوی کار رسمی و جزو پروژه 100 کارفرمای برتر کانادا است. با تعداد مشاغل مستقیم کارفرمایی که بیشتر از هر موتور جستجوی شغلی دیگر در کانادا فهرست شده اند، می توانید موقعیت های آگهی نشده ای را پیدا کنید که در جاهای دیگر موجود نیست. همچنین این وب سایت بررسی های سرمقاله ای مستقل از زندگی کاری را در کارفرمایان خاص منتشر می کند.

الوتا به حفظ حریم خصوصی نیز علاقه دارد: این تنها موتور جستجوی شغلی اصلی در کانادا است که از شما نمی خواهد وارد حساب کاربری خود شوید، حساب کاربری ایجاد کنید یا اطلاعات شخصی ارائه دهید و پایگاه داده رزومه ای ندارد.

بانک کار شماره 7: جاب بیلکو (Jobillico)

جاب بیلکو کانادا یکی دیگر از سایت های کاریابی در تورنتو کانادا و دارای هزاران کارفرمای منتخب با اطلاعات دقیق شرکت است، ازجمله پیشنهادات شغلی، اخبار شرکت، رویدادها، عکس ها و ویدئوها، بنابراین کاربران می توانند هر آنچه را که باید در مورد کارفرمایان بالقوه بدانند، بیاموزند. این وب سایت کاریابی به اندازه کافی بصری است تا پست های شغلی متناسب با مشخصات شما را به شما نشان دهد و به طور خودکار مشخصات شما را به شرکت هایی که به دنبال نامزدهایی مانند شما هستند ارسال می کند. فقط رزومه خود را آپلود کنید و اجازه دهید جاب بیلکو کار سخت را انجام دهد.

بانک کار شماره 8: بانک کار دولت کانادا (Government of Canada Job Bank)

این سایت دارای نسخه های انگلیسی و فرانسوی است. می توانید در حوزه های مختلف در بخش های خصوصی و عمومی، بازه ها را مرور کنید. این سایت کاریابی در کانادا برای یافتن مشاغل و دوره های آموزشی با بودجه دولتی، مشاغل دولتی فدرال و دوره های آموزشی عالی است. فیلتر «گروه های استخدامی» به گروه های خاصی مانند سالمندان، دانش آموزان، جانبازان، معلولان و افراد بومی کمک می کند تا مشاغل عالی پیدا کنند.

همچنین در این سایت اطلاعات مفیدی در مورد حقوق، سیاست های مهاجرت، زندگی در کانادا، مالیات ها و مقررات و موارد دیگر وجود دارد. نکته قابل توجه: هنگام استفاده از این سایت کاریابی در کانادا باید رزومه خود را مستقیماً از طریق ایمیل برای کارفرما ارسال کنید.

بانک کار شماره 9: کریربیلدر کانادا (CareerBuilder Canada)

یکی دیگر از وب سایت برتر جستجوی کار در کانادا کریربیلدر است. این یکی از سایت های کاریابی کانادا است که با استفاده از هوش مصنوعی گوگل، به افراد جویای کار کمک می کند تا مناسب ترین فرصت های شغلی را بیابند. سایت کریربیلدر منابع بسیار خوبی دارد که به شما کمک می کند جستجوی شغلی خود را گسترش دهید، مهارت های خود را تقویت کنید یا رزومه خود را اصلاح کنید.

این سایت کاریابی به شما امکان می دهد جستجوی خود را بر اساس مکان، عنوان شغل، محدوده پرداخت و نوع شغل فیلتر کنید و با یک کلیک برای چندین شغل درخواست دهید. سپس، هر بار که به سایت بازگردید، مشاغلی را بر اساس آخرین جستجوهای شما توصیه می کند.

بانک کار شماره 10: ادکو کانادا (Adecco Canada)

ادکو یکی از برترین سایت های کاریابی در کانادا را دارد. استخدام کنندگان بسیار آموزش دیده این سایت در پس زمینه به شما کمک خواهند کرد تا فرصت شغلی مناسب خود را بیابید. این سایت با صدها کارفرمای برتر کانادا در تماس است و می تواند به شما کمک کند آنچه واقعا به دنبالش هستید را بیابید. همچنین می توانید برنامه ادکو را دانلود کنید تا در هر زمان، از هر مکان، بدون ورود یا رمز عبور، مشاغل را جستجو کرده و برای آنها درخواست دهید.

شغل بعدی خود را در کانادا پیدا کنید

برای به حداکثر رساندن شانس خود برای پیدا کردن کار در کانادا، توصیه می کنیم چندین سایت کاریابی را زیر نظر داشته باشید و برای چندین هشدار شغلی ثبت نام کنید.

البته این نکته را نیز فراموش نکنید که نباید جستجوی خود را به سایت های مشاغل آنلاین محدود کنید. شرکت ها همیشه تمام موقعیت های خالی خود را در سایت های کاریابی اعلام نمی کنند، بنابراین تصمیم بگیرید که کدام شرکت ها را می خواهید هدف بگیرید، از صفحات شغلی در وب سایت های آنها بازدید کنید و مرتباً سایت های آنها را بررسی کنید. درصورتی که برای جستجو در سایت های کاریابی کانادا به کمک نیاز دارید با موسسه مهاجرتی ایلیا تماس بگیرید تا مشاوران ما پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه باشند.

نیروی کار کانادا بیش از 20 میلیون نفر دارد و تازه واردان بخش فزاینده ای از نیروی کار را تشکیل می دهند. بر اساس گزارشی که توسط Statistics Canada در سه ماهه اول سال 2022 منتشر شد، تعداد مشاغل خالی در کانادا به 957500 رسید. نرخ فرصت های شغلی، که تعداد موقعیت های شغلی خالی را به عنوان نسبتی از کل تقاضای نیروی کار اندازه گیری می کند، از سال 2016 روند صعودی داشته است. در نتیجه، فرصت های شغلی زیادی در کانادا برای تازه واردان وجود دارد.

پیدا کردن کار در کانادا

به عنوان یک تازه وارد، ممکن است احساس کنید که نمی توانید درباره حقوق خود مذاکره کنید، زیرا سابقه کار قبلی در کانادا ندارید. این فرض نادرست است، به خصوص زمانی که شما در زمینه کاری خود تجربه خوبی دارید. مهم است که به کارفرما نشان دهید که تفاوت های کلیدی در صنعت (مانند قوانین، رویه ها و غیره) و در محیط کار بین کشور مبدأ و کانادا را می دانید.

نکاتی برای مذاکره درباره حقوق

پیش از مصاحبه و در طول فرآیند مصاحبه، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بیشترین موفقیت را در دریافت حقوق مدنظر خود داشته باشید.

قبل از مصاحبه

  • در مورد استانداردهای صنعت شغلی که به دنبال آن هستید، به ویژه در مورد داده های حقوق و دستمزد استانی تحقیق کنید. سپس باید در مورد منصفانه ترین پیشنهاد حقوقی که با توجه به تجربه کاری و مجموعه مهارت خود می پذیرید، تصمیم بگیرید.
  • قوی ترین مجموعه مهارت های شما را در رابطه با شغل مشخص کنید و از آنها در هنگام درخواست حقوق بیشتر استفاده کنید.
  • نحوه مذاکره برای دستمزد بالاتر را مشخص کنید و پیش از مصاحبه آن را تمرین کنید.
  • تصمیم بگیرید که قبل از اینکه مکالمه ناخوشایند شود، در چه مرحله ای مذاکره را متوقف کنید.

در حین مصاحبه

  • اطمینان حاصل کنید که رابطه بین شما و شغل و حقوق درخواستی درست به نظر می رسد. اگر احساس می کنید که تمام مهارت های شغلی را ندارید یا به اندازه کافی کارفرما را تحت تأثیر قرار نداده اید، ممکن است بخواهید در مذاکره حقوق خود تجدیدنظر کنید.
  • ممکن است در مورد وظایف شغلی بیاموزید که مستلزم داشتن تجربه ای است که ندارید یا بیشتر از حد انتظار یاد بگیرید. ممکن است لازم باشد خود را با شرایط وفق دهید و هنگام تصمیم گیری در مورد مذاکره یا عدم مذاکره، این را در نظر بگیرید.

منابعی برای کمک به شغل شما در کانادا

اگر به دنبال پشتیبانی شغلی اضافی هستید، می توانید از صفحه ارائه دهندگان اسکان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دیدن کنید تا یک سازمان محلی را پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند. IRCC به بیش از 1,000 سازمان در سراسر کانادا کمک مالی می کند تا حمایت های اسکان رایگان مانند آموزش اشتغال و مشاوره به مقیمان دائمی جدید در کانادا را ارائه می دهند. به سادگی سازمان هایی را که در نزدیکی محل اقامت شما در کانادا هستند جستجو کنید.

سخن آخر

برگ برنده خود را فاش نکنید وگرنه اهرم خود را در مذاکره از دست خواهید داد. ارزش خود را بدانید و از درخواست آن نترسید. کارفرمایان به این امر احترام خواهند گذاشت. در بیشتر موارد، بدترین اتفاقی که می افتد این است که به درخواست شما برای حقوق بیشتر نه می گویند. مذاکرات مربوط به حقوق و دستمزد می تواند ترسناک باشد، اما این امر که به اندازه ای که ارزش دارید به شما دستمزد داده شود، بسیار مهم است. این یک روش معمول در فرآیند استخدام در کانادا است. بنابراین اگر سعی نمی کنید درباره حقوق و دستمزد مذاکره کنید، ممکن است از حق خود بگذرید.

در این مقاله سعی کردیم تا راه های پیدا کردن کار در کانادا را برای شما توضیح دهیم در صورتی که در مورد مهاجرت و پیدا کردن کار در کانادا سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کرده همین حالا با موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل فرمایید.

 

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست