تحصیل مهندسی صنایع در کانادا 2024

بازار کار مهندسی صنایع کانادا

در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کانادا ، رشته مهندسی صنایع در لیست مشاغل مورد نیاز قرار دارد و به همین دلیل است که در بسیاری از استان های کشور کانادا می توان آینده ای درخشان و روشن برای افرادی که علاقمند به این رشته هستند را پیش بینی کرد. چنانچه شرایط سنی مناسبی دارید و به دنبال تحصیل در این رشته نیز هستید، می توانید کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید و مسیر رسیدن به کار در این کشور را برای خود هموار کنید .

اهمیت تحصیل مهندسی صنایع

تحصیل در رشته مهندسی صنایع در کانادا می‌تواند به شما در دریافت مدرک معتبر از بهترین دانشگاه‌های جهان کمک کند. شما این امکان را دارید تا در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در کانادا تحصیل کنید. طول مدت دوره کارشناسی بین سه تا چهار است، کارشناسی ارشد یک تا دو ساله و دکتری بین سه تا چهار سال خواهد بود. همچنین می‌توانید با تحصیل مهندسی صنایع در کانادا از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • کانادا جزء کشورهایی است که به دانشجویان بین المللی خدمات خوبی ارائه می دهد. در نظام رتبه بندی جهانی QS در سال 2022، حدود 28 دانشگاه کانادایی جزء 100 دانشگاه برتر جهان قرار داشتند.
  • دانشگاه‌های مهندسی در کانادا با صنایع مختلف همکاری دارند و به دانشجویان اجازه می‌دهد در دوره‌های کارآموزی شرکت کنند. این کار مهارت لازم برای ورود قوی بازار کار را به دانشجویان ارائه می‌دهد.
  • تقاضا برای فارغ التحصیلان مهندسی صنایع در رشته‌هایی مانند صنایع خدماتی، ارائه دهندگان لجستیک، صنایع تولیدی، مشاوره و غیره وجود دارد. موقعیت‌های شغلی مهندسان صنایع در کانادا هر سال افزایش پیدا می‌کند.
  • دانشجویان بعد از فارغ التحصیل از شدن از دانشگاه‌های کانادا می‌توانند به مدت دو تا سه سال بسته به طور دوره تحصیلی، در کانادا بمانند. سپس با پیدا کردن شغل مناسب، امکان دریافت اقامت دائم کانادا وجود دارد.

شرایط لازم برای پذیرش در رشته مهندسی صنایع

اگر به دنبال ادامه تحصیل در رشته مهندسی صنایع در کانادا هستید، شرایط خاصی وجود دارند که در اکثر دانشگاه های مهندسی صنایع در کانادا اعمال می‌شوند. معیارهای واجد شرایط بودن برای پذیرش در کالج مهندسی صنایع در کانادا به شرح زیر است:

ریز نمرات دبیرستان

ریز نمرات دبیرستان برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مهندسی صنایع اجباری است. همچنین مهم است که مدرک ترجمه شده رسمی خود را به زبان انگلیسی ارسال کنید. اگر برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا اقدام می‌کنید، باید مدارک لیسانس خود را در رشته مهندسی صنایع ارائه دهید. برخی از دانشگاه‌ها در رشته‌هایی از جمله مهندسی مکانیک، مهندسی برق، ریاضیات و غیره مدرک لیسانس صنایع را می‌پذیرند. برای دوره دکتری در کانادا نیز باید ریز نمرات و مدرک ترجمه شده به زبان انگلیسی از مقطع تحصیلی ارشد را ارائه دهید.

نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی

اگر اهل یک کشور انگلیسی زبان نیستید، ممکن است برای پذیرش در دانشگاه از شما خواسته شود مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی ارائه دهید. ارائه مدارک لازم برای مهارت زبان انگلیسی برای دانشجویان ایرانی الزامی است. در ادامه آزمون‌ها و نمرات لازم برای تحصیل رشته مهندسی صنایع در کانادا آورده شده‌اند:

  • آیلتس: 6.5
  • تافل: 80 تا 90
  • تست انگلیسی دولینگو (Duolingo): 115
  • ارزیابی انگلیسی آکادمیک کانادایی (CAEL): 70

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته مهندسی صنایع در کانادا

الزامات اضافی مانند پورتفولیو و رزومه نیز توسط دانشگاه های کانادا برای مهندسی صنایع درخواست می شود. همچنین برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته مهندسی صنایع هستند، داشتن تجربه کاری الزامی است. با این حال، مدارک مورد نیاز پذیرش شامل :

  1. ویزای تحصیل
  2. فرم درخواست پذیرش از دانشگاه
  3. ریز نمرات مدرک تحصیلی قبلی
  4. مدرک معتبر مهارت زبان انگلیسی
  5. انگیزه نامه و توصیه نامه
  6. عکس و کپی پاسپورت
  7. اثبات تمکن مالی

هزینه تحصیل در رشته مهندسی صنایع

هزینه کل تحصیل عمدتاً به شهریه‌ای که دانشگاه دریافت می‌کند و مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. هزینه زندگی براساس دو عامل شهریه و هزینه زندگی تعیین می‌شود. متوسط شهریه برای رشته‌های مهندسی صنایع از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. در ادامه نگاهی اجمالی به میانگین شهریه سالانه برای اکثر دانشگاه‌ها در رشته مهندسی صنایع انداخته‌ایم:

-مدرک لیسانس: 10 هزار تا 25 هزار دلار کانادا

-مدرک کارشناسی ارشد: 15 هزار تا 40 هزار دلار کانادا

هزینه زندگی در کانادا بسته به سبک زندگی دانشجویان متفاوت است. به طور متوسط، برای مدیریت هزینه‌های خود در کانادا باید بین 879 تا 1256 دلار کانادا در ماه هزینه کنید. از آنجایی که ممکن است هزینه‌های تحصیل برای شما زیاد باشند، امکان دریافت بورسیه و کار حین تحصیل در کانادا به مدت 20 ساعت در هفته وجود دارد. هزینه‌های زندگی در رابطه با محل اقامت، غذا، کتاب و غیره نیز وجود دارند که باید برای ادامه تحصیلات خود در کانادا در نظر بگیرید.

فرآیند درخواست تحصیل

پس از اطلاع از مهلت‌های پذیرش، فرم درخواست دانشگاه مورد نظر خود را پر کنید و تمام مدارک لازم را ارسال کنید. ارائه درخواست‌ها برای دوره‌های مهندسی صنایع در کانادا در دو ددلاین از جمله ژانویه/فوریه و سپتامبر خواهند بود. با این حال، برخی از دانشگاه‌ها نیز در ماه مه پذیرش دارند. مراحل درخواست برای مهندسی صنایع در کانادا عبارتند از:

  • ابتدا دانشجویان موظفند دانشگاه و مقطع تحصیلی خود را مشخص کنند.
  • شرایط پذیرش و مدارک لازم دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید.
  • دانشجویان بین المللی باید نتایج امتحانات ورودی خود را در وبسایت دانشگاه مانند نمرات آزمون آیلتس، تافل، PTE یا GRE یا GMAT ارسال کنند.
  • کلیه مدارک لازم را در سایت دانشگاه ارسال و در صورت نیاز هزینه درخواست را پرداخت کنید.
  • منتظر پاسخ دانشگاه بابت قبولی یا رد درخواست پذیرش خود باشید.
  • پس از دریافت نامه پذیرش و قبل از سفر خود به کانادا، برای مجوز تحصیل در سفارت اقدام کنید.
  • مهلت‌های درخواست دانشگاه را یادداشت کنید و حداقل سه ماه قبل از مهلت برای پذیرش اقدام کنید.
مهندسی صنایع کانادا
مهندسی صنایع کانادا
لیست بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل مهندسی صنایع
1.دانشگاه تورنتو

این دانشگاه رتبه 26 را توسط نظام رتبه بندی QS 2022 به خود اختصاص داده است . مدت دوره تحصیل مهندسی صنایع در این دانشگاه برای کارشناسی 4 سال و کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال می باشد . میانگین هزینه‌های سالانه در این دانشگاه برای کارشناسی55680 دلار کانادا و کارشناسی ارشد24853 دلار کانادا است . دوره‌های ارائه شده در این دانشگاه به شرح زیر می باشد:

  • BASc مهندسی صنایع
  • MASc مهندسی مکانیک و صنایع
  • MEng در مهندسی مکانیک و صنایع
2.دانشگاه دالاهو

رتبه 272 توسط نظام رتبه بندی QS 2022 به این دانشگاه تعلق گرفته است . مدت دوره تحصیل برای کارشناسی 4 سال و کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال می باشد . میانگین هزینه‌های سالانه کارشناسی37470 دلار کانادا و کارشناسی ارشد 14940 دلار کانادا است . دوره‌های ارائه شده شامل :

  • BEng در مهندسی صنایع
  • MASc مهندسی صنایع
  • MEng در مهندسی صنایع
3.دانشگاه رایرسون

رتبه دریافتی این دانشگاه توسط نظام رتبه بندی QS 2022 بین 801 تا 1000 است . مدت دوره تحصیل برای کارشناسی4 یا5  سال و کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال می باشد . میانگین هزینه‌های سالانه کارشناسی31772 دلار کانادا و کارشناسی ارشد 26706 دلار کانادا است . دوره‌های ارائه شده شامل :

  • BEng در مهندسی صنایع
  • MASc مهندسی مکانیک و صنایع
  • MEng در مهندسی مکانیک و صنایع
4.دانشگاه ویندزور

رتبه توسط نظام رتبه بندی QS 2022 بین 701 تا 750 برای این دانشگاه است . مدت دوره تحصیل کارشناسی 4 یا5  سال و کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال است . میانگین هزینه‌های سالانه کارشناسی7 هزار دلار کانادا و کارشناسی ارشد5771 دلار کانادا است . دوره‌های ارائه شده شامل :

  • MASc مهندسی صنایع
  • MEng در مهندسی صنایع

جهت اطلاعات بیشتر از دانشگاه های کانادا ، شرایط تحصیل و هزینه ها و شرایط سنی ، با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی ایلیا و یا از طریق ارسال فرم مشاوره در ارتباط باشید . 

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست