تحصیل خلبانی در کانادا

شرایط تحصیل خلبانی در کانادا

تحصیل خلبانی در کانادا یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی است که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در سراسر جهان به دنبال آن هستند. کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در آموزش خلبانی شناخته می شود و بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان به کانادا برای تحصیل در کانادا در رشته خلبانی به این کشور مهاجرت می کنند.

برای تحصیل خلبانی در کانادا، ابتدا باید یکی از مدارس خلبانی معتبر را پیدا کنید. بسیاری از مدارس خلبانی کانادا ارائه دهنده برنامه های آموزش خلبانی با مدرک دیپلم، فوق دیپلم و مدرک کارشناسی علوم هوافضا هستند.

برای ورود به یک برنامه تحصیلی خلبانی در کانادا، باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشید و برخی مدارس خلبانی ممکن است شرایط ورودی دیگری همچون تجربه پرواز، سن، شرایط پزشکی و غیره را هم در نظر بگیرند.

در حین تحصیل در یکی از مدارس خلبانی کانادا، شما آموزش های تئوری و عملی را دریافت خواهید کرد. آموزش تئوری شامل مباحثی مانند فیزیک پرواز، ریاضیات، هواشناسی و ایمنی پرواز است. همچنین آموزش عملی شامل آموزش پرواز با سیمولاتور و پرواز با هواپیماهای بزرگ تر است.

مراکز تحصیل خلبانی در کانادا

مراکز آموزشی زیادی برای تحصیل خلبانی در کانادا وجود دارد. در زیر برخی از بهترین مراکز ارائه دهنده این رشته آورده شده اند:

  • موسسه فناوری بریتیش کلمبیا (The British Columbia Institute of Technology)
  • دانشگاه واترلو (University of Waterloo)
  • دانشگاه فریزر والی (University of Fraser Valley – UFV)
  • دانشگاه وسترن (Western University , Canada)
  • کالج سالت (Sault College)
  • کالج سنکا (Seneca College)
  • کالج کانفدریشن (Confederation College)
  • کالج پرواز مونکتون (Moncton Flight College)
  • کالج فنشو (Fanshawe College)
  • کالج جورجین (Georgian College)

هم چنین علاقه مندان به تحصیل خلبانی می توانند در یکی از مراکز آموزشی زیر نیز اقدام به تحصیل این رشته کنند.

  • دانشگاه مونت رویال
  • مرکز پرواز میچینسون
  • Harv’s Air
  • کالج آلگون کویین
  • Academy of Aeronautics
  • مرکز پرواز هورون (Huron Flight Centre / CAFC)

شرایط عمومی تحصیل خلبانی در کانادا

کالج های کانادایی که برای دانشجویان بین المللی، آموزش خلبانی ارائه می دهند، اغلب برخی از شرایط را دارند که این دانشجویان قبل از ثبت نام باید از آن ها برخوردار شوند.

  1. دانشجویان باید حداقل 18 سال داشته باشند یا در ترم اول تحصیل خود به سن 18 سالگی رسیده باشند.
  2. علاوه بر این، آنها باید بتوانند الزامات زبان انگلیسی را برآورده کنند. هر یک از داوطلبان می توانند انتخاب کنند که در آیلتس یا تافل شرکت کنند. اگر داوطلبان در آزمون آیلتس شرکت کنند، باید نمره کلی 6.5 را کسب کنند. از سوی دیگر، برای تافل، داوطلبان باید در هر رشته نمره 65 را کسب کنند. هم چنین دانشجویان باید توانایی خود در زبان انگلیسی را با استفاده از یکی از آزمون های رسمی موجود برای این زبان، اثبات کنند. البته بعضی از مراکز آموزشی به منظور سنجش توانایی زبان انگلیسی متقاضی، اقدام به برگزاری آزمون آنلاین می کنند. برای آزمون انگلیسی پیرسون، نمره 53 در هر بخش الزامی است.
  3. داوطلبان باید شرایط تحصیلی را نیز رعایت کنند. داوطلب باید مدرک دیپلم یا مدرک دانشگاهی داشته باشد.

شرایط پزشکی برای خلبانان چیست؟

کسب سطح مناسب از گواهینامه پزشکی اولین گام رسمی برای خلبان شدن است، بنابراین مهم است که در بهترین شرایط جسمی و روحی خود در آزمون شرکت کنید. متقاضی تحصیل خلبانی در کانادا ملزم به انجام یک سری آزمایش برای شنوایی، بینایی، هماهنگی و سلامت کلی خواهد بود. کسانی که به دنبال ای تی پی ال (ATPL) یا سی پل ال (CPL) هستند باید گواهینامه پزشکی رده 1 را دریافت کنند، در حالی که آن دسته افرادی که به دنبال دریافت مدرک پی پی ال (PPL) هستند ممکن است بتوانند گواهینامه پزشکی رده 3 را دریافت کنند. یک تصور غلط کلیدی این است که اگر کوررنگی باشید نمی توانید خلبان شوید، اما این درست نیست. اگر با تشخیص اشکال و حروف مختلف در آزمون دید رنگی صفحات شبه رنگ یا آزمون فانوس فارنسورث قبول شوید، واجد شرایط خلبان شدن هستید.

مهارت های لازم برای تحصیل خلبانی در کانادا

آگاهی فضایی و هماهنگی دست و چشم مهارت های بسیار مهمی هستند، اما داشتن دید خوب برای خلبانان کاملاً ضروری است. خلبانان زمانی که در هوا هستند، با موقعیت های زیادی با دید محدود مواجه می شوند، مانند دید کم، نقاط کور و مناطقی که مراجع بصری کمی دارند. بنابراین داشتن دید 20/20 ضروری است. این بدان معناست که شما باید بتوانید در فاصله 20 فوتی آنچه را که معمولاً باید در آن فاصله دیده شود به وضوح ببینید. به عنوان مثال، گربه ای که بینایی 20/100 دارد در 20 فوت چیزی را می بیند که شما در 100 فوت می بینید.

دیگر توانایی های ضروری که نیاز است متقاضی تحصیل خلبانی در کانادا داشته باشد، عبارت اند از:

  • دانش حمل و نقل
  • استفاده از تجهیزات تخصصی
  • توانایی تعمیر تجهیزات ارتباطی
  • مدیریت، نظارت، تحلیل، ارتباطات
  • باید دانش حقوق و سیاست عمومی، علوم اجتماعی و هنر، مهندسی و فناوری داشته باشد.

به طور کلی، کسانی که این حرفه را دنبال می کنند باید این مهارت را نیز توسعه دهند:

  • داوطلبان باید قادر به انجام تعمیرات در پرواز و پیروی از مراحل اضطراری باشند.
  • آنها همچنین باید بازرسی های پروازی را انجام دهند و در صورت بروز هرگونه نقص ثبت کنند.
  • داوطلبان موظف هستند در طول پرواز هواپیما و سیستم موتور را مرتبا بررسی نمایند.
  • گاهی اوقات، باید استادراهنمای خلبانان جوان تر باشند.
  • آنها باید توزیع مسافر و بار را بررسی کنند تا مشخصات وزن و تعادل را برآورده کنند.
  • آنها باید با پیش بینی کنندگان هوا، خدمه زمینی و ترافیک هوایی ارتباط برقرار کنند.
  • داوطلبان باید بتوانند هواپیماهای جدید را آزمایش کرده و عملکرد آنها را ارزیابی کنند. علاوه بر این، آنها باید خلبانان دیگری را برای ارزیابی آنها آموزش دهند.

برای تحصیل خلبانی در کانادا به چه مدارکی نیاز دارم؟

به عنوان یک فرد مشتاق برای تبدیل شدن به خلبان، مدرسه پرواز یک انتخاب خوب است. برای شروع، شما نیازی به تجربه پروازی ندارید، اما باید دانش خوبی در زمینه ریاضیات و فیزیک داشته باشید. پس از آموزش، می توانید با دریافت مجوز خلبانی خصوصی (PPL)، مجوز خلبانی تجاری (CPL)، یا مجوز خلبانی حمل ونقل هوایی (ATPL) از طریق سازمان حمل ونقل کانادا به این حرفه وارد شوید.

به دست آوردن مجوز خلبانی خصوصی یک مرحله مهم برای شروع حرفه خلبانی است. در این مرحله، شما تجربه پرواز کافی برای پرواز با خلبانی تک و یا چند موتور را به دست می آورید. با دریافت این مجوز، شما می توانید پروازهای خصوصی انجام دهید، اما نمی توانید برای شرکت های هواپیمایی کار کنید.

اخذ مجوز خلبانی در مدارس پرواز

هنگامی که برای اولین بار در مدرسه پرواز به منظور تحصیل خلبانی، ثبت نام می کنید، نیازی به تجربه قبلی پرواز ندارید. فقط لازم است که در ریاضیات و فیزیک، مهارت بالایی داشته باشید.

پس از آموزش در مدرسه پرواز می توانید از طریق Transport Canada درخواست مجوز خلبان خصوصی (PPL)، مجوز خلبان تجاری (CPL) یا مجوز خلبان هواپیمایی حمل و نقل هوایی (ATPL) را بدهید.

مدت زمان دوره رسمی پرواز تفریحی در کانادا سه ماه و مدت زمان دوره رسمی پرواز تجاری یک سال می باشد. همچنین هزینه کلی آموزش و صدور مجوز برای یک خلبان تجاری تا 14000 دلار کانادا و برای یک خلبان خصوصی حدود 10000 دلار کانادا هزینه دارد.

مدت زمانی که برای رسیدن به این مرحله طول می کشد به توانایی و تکرار آموزش شما بستگی دارد. دوره های اموزشی، شما را برای آزمون کتبی آماده می کند. در این برنامه ها، موضوعات تئوری نیز به خوبی آموزش داده می شوند و موضوعات متنوعی مانند ساختار هواپیما، عملکرد موتور و نحوه تفسیر شرایط هواشناسی را توضیح می دهند.

هزینه خلبان شدن چقدر است؟

توجه به این نکته ضروری است که خلبان شدن مستلزم بودجه مشخصی است. هزینه آموزش پرواز شما به کشوری که آموزش می دهید، مدرسه پروازی که انتخاب می کنید و تعدادی از عوامل دیگر بستگی دارد.

اگر تصمیم دارید آموزش پرواز خود را در داخل کانادا انجام دهید، بیش از صد و پنجاه مدرسه خلبانی در این کشور وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

از طرف دیگر، اگر تصمیم دارید آموزش پرواز خود را در خارج از کشور انجام دهید، تعدادی از کشورهای محبوب مانند ایالات متحده وجود دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از آموزش، باید گواهینامه خود را به گواهینامه خلبانی کانادا (Transport Canada) تبدیل کنید.

هزینه های مربوط به تکمیل آموزش و صدور مجوز خلبانی ممکن است بسیار بالا باشد. به طورکلی، هزینه های آموزش و مجوز دهی برای یک خلبان تجاری حدود 14,000 دلار کانادا و برای یک خلبان خصوصی حدود 10,000 دلار کانادا است. با این حال، به عنوان یک خلبان علاقه مند، می توانید در تعدادی از مراکز پرواز در سراسر کشور آموزش ببینید. هرچند هزینه آموزش ممکن است بالا باشد، اما می توانید در دو سال اول آن را بازپرداخت کنید و درعین حال از کاری که به آن علاقه دارید، لذت ببرید.

حقوق خلبان در کانادا

بسته های حقوق و دستمزد برای خلبانان در کانادا می تواند با درخواست خلبانان هماهنگ شود. در حال حاضر، درخواست بیشتری برای افزایش بسته های حقوقی در این صنعت وجود دارد و در عین حال، این صنعت نیز عملکرد خوبی داشته است.

حقوق یک خلبان در طول سال می تواند از 28,854 دلار تا 517,553 دلار کانادا متغیر باشد. با این حال، باید به یاد داشت که میزان بسته حقوقی بستگی به تجربه و صلاحیت فرد دارد.

همچنین، تحصیلات هم می تواند بر حقوق فرد تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، فردی که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی هوانوردی است، می تواند سالانه تا 304,000 دلار کانادا درآمد داشته باشد. درنتیجه، با تلاش و تحصیلات مورد نیاز، شما نیز می توانید در کانادا به عنوان یک خلبان شروع به کار کنید و درآمدی مطابق با آرزوهای خود به دست آورید.

شرایط اقامت پس از اخذ مجوز رسمی

بر طبق قانون دولت کشور کانادا برای دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در دوره های تحصیل خلبانی در کانادا، باید یکی از شرایط زیر را دارا باشید:

شما باید در یکی از دوره های رسمی پرواز شرکت کنید و مجوز رسمی پرواز تجاری کانادایی را دریافت نمایید و یا دارای مجوز رسمی مربی گری پرواز باشید و پیشنهاد کاری برای مربی گری در یکی از مراکز آموزش پرواز خلبانی در کانادا را داشته باشید.

اسکان دانشجویان برای تحصیل خلبانی در کانادا

مرکز آموزش پرواز برای دانشجویان مکان زندگی فراهم نمی کند، اما دانشجویان را به مکان های اقامتی نزدیک مرکز آموزش معرفی می کند تا اقامتی آسان و به دور از استرس فراهم آید. هزینه اجاره ها بسته به اینکه در خوابگاه، هتل و یا آپارتمان اقامت داشته باشید، متفاوت است و به طور معمول از حدود 600 دلار کانادا شروع می شود.

چند سال طول می کشد تا در کانادا خلبان شوید؟

این امر به حداقل 7،500 ساعت پرواز در ظرفیت ها و انواع مختلف هواپیماها نیاز دارد. به دست آوردن 5000 تا 9000 ساعت حداقل 5 سال و نیم طول می کشد، البته میانگین کلی، نزدیک به 10 سال می باشد.

آیا می توانید سبک زندگی را تحمل کنید؟

یک روز، شما در سیدنی هستید، روز بعد، در تورنتو. تصور کنید یک صبحانه زود در توکیو و یک ناهار دیرهنگام در پاریس در همان روز میل کنید. خلبان بودن یک سبک زندگی هیجان انگیز و منحصربه فرد است. با این حال، مانند هر شغلی، منحنی یادگیری و چالش های زیادی برای غلبه بر وجود دارد. برای خلبانان، این ممکن است شامل خواب نامنظم و زمان کمتر خانواده باشد. اگر زمان بیشتری را در خانه ترجیح می دهید، اما همچنان می خواهید گواهینامه خلبانی کسب کنید، مشاغل عالی دیگری در هوانوردی وجود دارد، مانند کنترل کننده ترافیک هوایی یا مهندسی هواپیما. برای تشریح بهتر این زندگی یک خلبان این مورد را در نظر بگیرید برای دریافت گواهینامه خلبانی و تبدیل شدن به یک خلبان رسمی، ابتدا باید بیش از 5/8 عمر خود را در هوا بگذرانید که به اندازه یک مرغ دریایی است.

حداکثر سن برای خلبانان خطوط هوایی در کانادا چقدر است؟

سن بازنشستگی برای خلبانان خطوط هوایی 65 سال است. قبل از شروع به تحصیل خلبانی در کانادا باید بدانید چند سال امکان پرواز دارید.

نکاتی برای انتخاب مدرسه پرواز

نکته 1: در مورد اهداف آزمایشی خود تصمیم بگیرید.

ابتدا از خود بپرسید آرزوهای بلندمدت شما در هوانوردی چیست؟ آیا می خواهید در اوقات فراغت خلبان شوید (مجوز خلبانی خصوصی)؟ یا می خواهید در هوانوردی عمومی (مجوز خلبانی تجاری) پرواز کنید؟ آیا می خواهید از طریق برنامه کادت خلبان خطوط هوایی خلبان شوید؟ علاوه بر این، چه شرکت های هواپیمایی در حال حاضر استخدام می کنند؟ شرکت های هواپیمایی در چند سال آینده از چه نوع هواپیماهایی استفاده خواهند کرد؟ خطوط هوایی معمولاً از کدام مدارس پرواز استخدام می کنند؟ بهتر است از مدارس پرواز بپرسید که آیا با خطوط هوایی همکاری دارند یا خیر. اینها سؤالات مهمی هستند که باید در هنگام پرسیدن “چگونه خلبان شوم” آنها را فهرست کنید و پاسخ آنها را دریافت کنید.

نکته 2: تعیین کنید که چقدر می توانید هزینه کنید.

ثانیاً آموزشگاه های پروازی مختلف هزینه های متفاوتی دارند (به دلیل موقعیت مکانی، تعداد دانش آموزان، نوع هواپیما و چندین عامل دیگر)، دلایل تفاوت قیمت را دریابید. علاوه بر این، آیا این برنامه ها برنامه های کمک مالی یا وام دارند؟ ممکن است یک برنامه پاره وقت برای شما مفید باشد؟

نکته 3: مشخص کنید چقدر وقت آزاد دارید.

هر مدرسه آموزش پرواز برنامه های آموزشی خاص خود را دارد که برخی از آنها انعطاف پذیری را ارائه می دهند، درحالی که برخی دیگر می خواهند دانشجویان به صورت تمام وقت و در محوطه دانشگاه آموزش ببینند. توجه داشته باشید که تأخیر در آموزش پرواز معمولاً هزینه های آموزشی شما را افزایش می دهد.

نکته 4: از چه نوع هواپیمایی استفاده می کند و اطلاعات مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما را بیابید.

این امر از نقطه نظر آموزشی مهم است، اما مهم تر از آن، جنبه ایمنی مطرح است. علاوه بر این، باید اولویت تجهیزات خطوط هوایی را نیز در نظر بگیرید. سن هواپیما همیشه به ایمنی مربوط نمی شود، این به تعمیر و نگهداری هواپیما بستگی دارد، از دانشکده پرواز در مورد بخش تعمیر و نگهداری هواپیما و ویژگی های ایمنی هواپیما با جزئیات بپرسید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست