مزیت بیمه در کانادا

بزرگترین دلیل برای دریافت بیمه نامه درمانی پنهان نیست: اگر در خارج از کشور حادثه ای داشته باشید، شما را پوشش می دهد.

شرکت های خصوصی و دولتی مختلف بیمه در کانادا مهاجران را بیمه می کنند. همچنین طیف وسیعی از ارائه دهندگان بیمه در کانادا برای بازدیدکنندگان موقت، دانشجویان و افراد تجاری وجود دارد. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، باید اصولی را که راهنمای بیمه در این کشور هستند، بدانید. کانادا مانند بسیاری از اقتصادهای غربی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر از نظر بیمه کمی سختگیر است. به عنوان مثال، اگر در کانادا صاحب یک ماشین هستید، انتظار می رود که بیمه وسیله نقلیه را پوشش دهید یا ممکن است جریمه شود.

علاوه بر برخی از انواع بیمه های اجباری در کانادا، برای سهولت زندگی خود، توصیه می شود که در طرح های بیمه پایه مشترک شوید. بیشتر این بیمه ها قبلاً توسط دولت ارائه می شوند و توسط مالیاتی که شما و سایر ساکنان کانادا می پردازید حمایت می شوند. همچنین ممکن است لازم باشد برای تأمین نیازهای خاص در برخی از بیمه های خصوصی مشترک شوید. به همین منظور، شرکت های بیمه زیادی در کانادا وجود دارند که مایل اند مهاجران (از جمله دانشجویان) و اموالشان را نزد خود بیمه کنند.

این مقاله به شما کمک می کند تا انواع مختلف بیمه در کانادا، پوشش آنها و معیارهایی که شما را واجد شرایط هر یک از آنها می کند، درک کنید.

1. بیمه شخصی

بیمه شخصی در کانادا تحت 6 دسته مختلف قرار می گیرد و مهاجران یا ساکنان موقت (بازدیدکنندگان، دانشجویان و کارگران) ممکن است تصمیم بگیرند که خود را برای هر یک یا همه آنها بیمه کنند.

  • بیمه عمر: بیمه عمر قطعاً فرد مرده را برنمی گرداند، اما باعث می شود فردی که به عنوان ذینفع خود معرفی کرده اید، پس از فوت شما مبلغ بیمه مشخصی دریافت کند. چنین پرداختی معاف از مالیات است و یکباره و یکجا به بازمانده پرداخت می شود.
  • بیمه از کارافتادگی: با بیمه ناتوانی کانادایی، اگر به دلیل بیماری یا آسیب نتوانید به طور موقت یا دائم کار کنید، مبلغی دریافت خواهید کرد. این پرداخت به دنبال پوشش درآمد از دست رفته در دوره هایی است که شما قادر به کار نیستید. بیمه ازکارافتادگی معمولاً ماهانه پرداخت می شود و شرایطی مانند صدمات شدید، از دست دادن بخشی از بدن و حمله قلبی را پوشش می دهد.
  • بیمه بیماری بحرانی: اگر به یک بیماری جدی مانند سرطان یا هر بیماری شدید دیگری مبتلا شوید، بیمه بیماری بحرانی شما را از مبلغ مشخصی بهره مند می کند که باید یک باره پرداخت شود. برای اعمال این بیمه، باید فقط پس از درخواست بیمه نامه، تشخیص داده شود. یعنی برای شرایط پزشکی از قبل موجود به جز موارد نادر کار نمی کند. همچنین تنها پس ازاینکه 15 تا 30 روز از زمان تشخیص بیماری جان سالم به در بردید، پرداخت دریافت خواهید کرد.
  • بیمه مراقبت طولانی مدت: این نوع بیمه بودجه ای را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید برای مراقبت های بلندمدت دولتی یا خصوصی که احتمالاً به دلیل بیماری یا افزایش سن به آن نیاز دارید، بپردازید. نمونه ای از مراقبت های طولانی مدت که این بیمه پوشش می دهد، ثبت نام در خانه سالمندان برای افراد دارای مشکلات روانی برای ثبت نام در خانه سالمندان است.
  • بیمه سلامت: زمانی که اقامت دائم خود را دریافت کردید، واجد شرایط بیمه سلامت عمومی در کانادا خواهید بود. بیمه سلامت عمومی در کانادا یکپارچه نیست و پوشش آن از استانی به استان دیگر متفاوت است. بااین حال، باید انتظار داشته باشید که پس از درخواست بیمه، بتوانید مشاوره پزشکی، آزمایشات تشخیصی و بستری شدن در بیمارستان را بدون هیچ هزینه ای دریافت کنید.

خدماتی که تحت پوشش بیمه سلامت عمومی کانادا نیستند:

  • داروهای تجویزی
  • معاینه دندان و چشم
  • خدمات آمبولانس
  • ملاقات با مشاوران، روانشناسان یا فیزیوتراپیست ها
  • جراحی های زیبایی

پس از درخواست بیمه درمانی، باید تا 3 ماه قبل از دریافت کارت بیمه درمانی خود صبر کنید و سپس از مزایای کامل بهره مند شوید. در طول دوره انتظار، توصیه می شود که بیمه درمانی خصوصی برای خود و اعضای خانواده خود دریافت کنید (این امر به ویژه برای تازه واردان و دارندگان سوپر ویزا مهم است). اگر فرزندان خردسال یا افراد مسن تحت مراقبت خود داشته باشید. اگر در طول دوره انتظار شما اورژانسی وجود داشته باشد، استان یا منطقه شما می تواند از طریق خدمات پزشکی اورژانسی آن را تأمین کند، حتی اگر بیمه درمانی خصوصی نداشته باشید.

گاهی اوقات، محل کار شما ممکن است نوعی پوشش بهداشتی را برای شما فراهم کند. برنامه آنها را با دقت بخوانید تا بدانید چقدر می توانید از چنین خدماتی بهره مند شوید و بررسی کنید که آیا اعضای خانواده شما نیز ذینفع خواهند بود یا خیر.

2. بیمه درمانی خصوصی

بیمه درمانی در کانادا به نام های بیمه تمدید یا تکمیلی نیز شناخته می شود. با عضویت در بیمه درمانی خصوصی، می توانید تمام خدماتی را که تحت پوشش بیمه عمومی در استان یا منطقه خود نیستند، داشته باشید. اگر زمانی که از استان خود دور هستید به مراقبت های پزشکی نیاز دارید، بیمه درمانی خصوصی نیز شما را برای تمام مراقبت هایی که در استان دیگر دریافت خواهید کرد، تحت پوشش قرار می دهد.

ازآنجایی که بلافاصله پس از ورود به کانادا به بیمه سلامت عمومی دسترسی نخواهید داشت، بهترین کار این است که مشترک بیمه درمانی خصوصی شوید که برای تازه واردان و بازدیدکنندگان کانادا طراحی شده است. می توانید ادامه دهید و به شرکت بیمه انتخابی خود توضیح دهید که می خواهید یک طرح بیمه برای افرادی که هنوز OHIP یا کارت سلامت بیمه ندارند، داشته باشید.

بیشتر طرح های بیمه درمانی در کانادا به صورت خصوصی، تمام خدمات پزشکی احتمالی موردنیاز شما را پوشش نمی دهند. بااین حال، می توانید هر طرحی را بررسی کنید و یکی را انتخاب کنید که با نیازهای احتمالی شما مطابقت داشته باشد.

3. بیمه خودرو برای مهاجران در کانادا

چه کانادایی باشید چه مهاجر، نداشتن بیمه ماشین در زمانی که ماشین دارید در کانادا تخلف محسوب می شود و در صورت کشف جریمه می شوید. همه استان ها و مناطق بیمه خودرو ارائه می دهند که مسئولیت ها و صدمات بدنی را پوشش می دهد. بسته به اینکه بیمه در استان یا منطقه شما چقدر است، ممکن است نیاز به دریافت بیمه خودروی خصوصی اضافی داشته باشید.

بیمه اتومبیل عمومی

بیمه اتومبیل ارائه شده توسط استان شما تعهداتی از قبیل:

  • هزینه های بهداشتی افرادی که ممکن است در اثر تصادف خودروی شما متأثر شوند.
  • صدمه به اموال
  • این بیمه همچنین هزینه های پزشکی موردنیاز برای تأمین هزینه های خود را در صورت آسیب دیدگی تأمین می کند و برای از دست دادن موقت یا دائمی درآمد شما در زمانی که تحت درمان هستید، جبران می کند.
  • بیمه عمومی خودروی کانادا خسارات وارده به خودروی شما در هنگام تصادف را پوشش نمی دهد.

بیمه خصوصی یا تکمیلی خودرو:

می توانید در طرح های بیمه دیگری مانند بیمه جامع یا بیمه تصادف مشترک شوید. بیمه برخورد، تعمیر یا تعویض وسیله نقلیه شما را در صورت برخورد با جسمی، ازجمله وسیله نقلیه دیگری در حین رانندگی، فراهم می کند. بیمه جامع شما را در صورت سرقت خودرو، خرابکاری و حادثه آتش سوزی که خودروی شما را تحت تأثیر قرار می دهد، پوشش می دهد. بیمه در کانادا به صورت جامع دزدی اموالی که در وسیله نقلیه خود دارید یا خسارات وارده به آن اموال در هنگام تصادف را پوشش نمی دهد.

عواملی که می تواند حق بیمه خودرو شما را افزایش دهد:

  • حق بیمه ثابتی برای بیمه خودرو در کانادا وجود ندارد، عوامل مختلفی وجود دارد که شرکت های بیمه برای تعیین میزان حق بیمه شما به آنها توجه می کنند. آنها عبارت اند از:
  • سوابق رانندگی: اگر قبلاً محکوم شده اید یا تصادفی برای شما اتفاق افتاد، حق بیمه شما ممکن است بالاتر باشد.
  • نوع وسیله نقلیه: ازآنجایی که هزینه نگهداری و تعمیر خودروهای مختلف متفاوت است، بر اساس نوع وسیله نقلیه از شما هزینه دریافت می شود.
  • تعداد دفعات رانندگی: اگر محل کار شما به محل سکونت شما نزدیک تر است، ممکن است هزینه کمتری نسبت به زمانی که مایل ها برای رانندگی دارید تا به محل کار خود برسانید، از شما دریافت می شود. حق بیمه شما همچنین با توجه به میزان دلایلی که برای استفاده از وسیله نقلیه خود در یک هفته دارید تعیین می شود. این به این دلیل است که هر چه زمان بیشتری را صرف رانندگی کنید، بیشتر در معرض تصادف هستید و خودروی شما به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارد.

4. بیمه اشتغال (EI)

بیمه اشتغال کانادا به ساکنین کانادا و شهروندانی که به دلیل هر یک از موارد زیر شغل خود را از دست داده اند، کمک مالی می دهد:

  • اخراج و تعدیل نیرو
  • کمبود نیروی کار
  • اشتغال فصلی

شما می توانید بلافاصله پس از استخدام در کانادا برای این نوع بیمه در کانادا اقدام کنید. این کار را می توان به صورت آنلاین یا با مراجعه به نزدیک ترین مرکز خدمات کانادا به شما انجام داد. اگر قبل از از دست دادن شغل خود بیمه اشتغال نداشته باشید، همچنان ممکن است ظرف 4 هفته پس از بیکاری درخواست دهید یا تمام مزایای بیمه را از دست بدهید. برای برخورداری از هرگونه غرامت از بیمه کار، باید موارد زیر را داشته باشید:

  • داشتن یک موقعیت شغلی معتبر کانادایی است
  • شغل خود را از دست بدهید و برای مدت 7 روز بدون دستمزد باشید
  • بدون هیچ تقصیری شغل خود را از دست دادید
  • زمانی که برای ادعایبیمه اشتغال درخواست دادید، به دنبال شغل جدیدی بودید
  • آماده برای ازسرگیری کار به محض دریافت شغل جدید
  • شما واجد شرایطبیمه اشتغال نیستید اگر:
    • از شغل سابقت اخراج شدند
    • به درخواست خود ترک شغل نموده باشند
    • در مناقشات کارگری مانند اعتصابات شرکت کرد
    • در زندان باشید

اگر واجد شرایط بیمه اشتغال کانادا باشید، 55 درصد از درآمد هفتگی (قبل از از دست دادن شغل) در هفته به شما پرداخت خواهد شد. شما می توانید حداکثر 543 دلار کانادا در هفته و حداکثر 51300 دلار کانادا در سال دریافت کنید. ممکن است بسته به نرخ بیکاری در محل شما تا 45 هفته به دریافت پرداخت های بیمه کار ادامه دهید که تعیین می کند قبل از گرفتن شغل دیگر چه مدت منتظر بمانید. همه مبالغی که از شرکت بیمه دریافت می کنید مشمول مالیات هستند و این به طور خودکار از مبلغی که هفتگی به شما پرداخت می شود کسر می شود.

5. بیمه مسافرتی

هنگامی که بیمه مسافرتی کانادا را دریافت می کنید، می تواند هر شرایط اضطراری را که در حین سفر (به ویژه خارج از کانادا) رخ می دهد، پوشش دهد. چنین اضطراری شامل موارد زیر است:

  • فوریت های پزشکی در طول سفر یا زمانی که در مقصد سفر هستید. بیمه مسافرتی شما می تواند تا سقف 10,000,000 دلار هزینه های مربوطه را پوشش دهد.
  • سوانح پروازی این می تواند تا 25,000 دلار پوشش داده شود
  • سفرهای لغو شده یا قطع شده برای هر سفر بیمه شده، تا سقف 6,000 دلار پوشش دریافت می کنید
  • گم شدن یا آسیب دیدن چمدان. این می تواند تا 3,000 دلار پوشش داده شود
  • تأخیر در چمدان. این مشکل می تواند تا 1,500 دلار پوشش داده شود
  • مشکلات ناشی از تروریسم در مقصد سفر شما تا سقف 35,000,000 دلار قابل پوشش است.

شما می توانید از طریق استان یا قلمرو خود برای بیمه مسافرتی کانادا اقدام کنید. پس از دریافت کارت بیمه درمانی دولتی خود واجد شرایط درخواست خواهید شد. اگر فقط یک بازدیدکننده از کانادا یا دانشجو هستید، ویزای مسافرتی یا کاری و تحصیلی شما را واجد شرایط دریافت طیف وسیعی از بیمه های مسافرتی مقرون به صرفه می کند. چنین بیمه های مسافرتی انعطاف پذیر هستند و به شما این امکان را می دهند که از میان طیف وسیعی از موارد اضطراری سفری که می خواهید درزمانی که هنوز در کشور هستید تحت پوشش قرار بگیرید، خواه بیمه تحصیلی در کانادا باشد یا بیمه سفر کانادا و …. انتخاب کنید.

شماره بیمه اجتماعی برای مهاجران

شماره بیمه اجتماعی (SIN) یک شماره 9 رقمی منحصربه فرد است که هر فردی که به عنوان مقیم یا شهروند کانادا تأیید شده است باید آن را داشته باشد. شما به شماره بیمه اجتماعی نیاز دارید تا بتوانید شغلی پیدا کنید، مالیات بپردازید، از تسهیلات دولتی استفاده کنید و بیمه بگیرید. درخواست برای شماره بیمه اجتماعی کاملاً رایگان است. شما می توانید این کار را به صورت آنلاین یا با ارسال یک نامه به سرویس کانادا انجام دهید و پس ازآن در عرض 20 روز پس از درخواست، یک ایمیل پاسخ دریافت خواهید کرد.

اگر شماره بیمه اجتماعی منحصربه فرد خود را فراموش کنید، آن را به راحتی در هر یک از این اسناد پیدا خواهید کرد:

  • هر یک از فیش های مالیاتی شما (T4s)
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد شما
  • سابقه اشتغال شما

کارفرمای شما همچنین دسترسی آسانی به شماره بیمه اجتماعی شما دارد تا بتوانید آن را از او درخواست کنید. با شماره بیمه اجتماعی خود می توانید برای هر نوع بیمه ای اعم از دولتی یا خصوصی اقدام کنید.

پیدا کردن یک شرکت بیمه در کانادا به آسانی تایپ کردن چند کلمه مرتبط در موتور جستجوی خود است. ممکن است بخواهید مستقیماً از خدمات یک شرکت بیمه استفاده کنید یا از کارگزاران بیمه استفاده کنید. هر گزینه ای که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که شرایط و ضوابط مربوط به طرح بیمه ای را که انتخاب می کنید بررسی کنید. اگر در مورد هر یک از شرایط سؤالی دارید، مطمئن شوید که قبل از ثبت نام برای بسته بیمه آنها، توضیحات کافی از شرکت دریافت کرده اید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره بر روی بنر زیر کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست