اقامت کانادا بدون مدرک زبان

آیا اقامت کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

اخذ اقامت کانادا بدون مدرک زبان شاید در برخورد اولیه موضوعی غیرممکن و راحت طلبانه به نظر بیاید. با این حال افراد بسیاری هستند که به دلایل مختلف امکان اخذ مدارک زبان انگلیسی برای شان مقدور نیست. هزینه بالای آزمون های تافل، آيلتس وغیره و همچنین وقت گیر بودن آماده شدن برای این آزمون ها از جمله این دلایل هستند.

با بررسی راه های اخذ اقامت کانادا متوجه می شویم که راه هایی هم برای گرفتن اقامت کانادا بدون مدرک زبان وجود دارند. در این مقاله به این پرسش که آیا اقامت کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است یا خیر پاسخ خواهیم داد.

راه های اخذ اقامت کانادا بدون مدرک زبان

کشور کانادا کشوری پهناور است که جمعیت بسیار کمی نسبت به وسعتش دارد. بنابراین طبیعی است که مقامات این کشور به دنبال پر کردن خلاء های مربوط به نیروی انسانی خود در بسیاری از زمینه ها باشند. این کشور انواع برنامه های اقامتی و مهاجرتی را در نظر گرفته است.

دریافت اقامت کانادا بدون مدرک زبان قطعا دشوارتر از دریافت اقامت با ارائه این مدرک است. بسیاری از افراد با توجه به شرایط مالی و زمانی شان امکان گذراندن دوره های زبان را پیش از گرفتن ویزا ندارند. مسلما شانس افرادی که دارای مدرک زبان معتبر با نمره خوب هستند برای اخذ ویزا و اقامت بیشتر است.

با این حال از آنجا که برنامه های اقامتی و مهاجرتی این کشور بسیار متنوع هستند همچنان راه هایی برای این کار وجود دارند. برخی برنامه های ویزای کاری، تحصیلی به خصوص در مقاطع لیسانس و پایین تر و سرمایه گذاری مانند برنامه Owner Operator از جمله راه های اخذ اقامت کانادا بدون مدرک زبان هستند.

بررسی امکان اخذ اقامت کانادا بدون مدرک زبان از طریق ویزای کاری

جمعیت کانادا رو به پیر شدن است و در بسیاری از زمینه های کاری این کشور با کمبود نیروی انسانی رو به روست. به همین علت این کشور برنامه های متعدد مهاجرت و اخذ اقامت را از طریق کار فراهم آورده است. به این برنامه ها در کل اکسپرس اینتری (Express Entry) گفته می شود. دریافت ویزای اکسپرس اینتری به معنای اقامت دائم در این کشور است اما آیا اخذ اقامت کانادا بدون مدرک زبان از این طریق ممکن است؟

جواب این است که در اکثر موارد شما نیاز به ارائه مدرک زبان با نمره حداقل ۷ CLB دارید. اما در صورتی که از کارفرمای خاصی در کانادا پیشنهاد شغلی که قابل ارائه به سفارت باشد داشته باشید کمی کارتان ساده تر است. به این ترتیب که بسته به دیگر شرایط تان می توانید با تایید کارفرمای خود بدون مدرک زبان ویزا دریافت کنید.

همچنین در صورتی که سابقه کاری مرتبط به اندازه کافی داشته باشید می توانید جهت اخذ اقامت کانادا بدون مدرک زبان اقدام کنید. پس از ورود به کانادا علاوه بر گذراندن دوره های تخصصی رشته خود باید در دوره های زبان نیز شرکت کرده و به این ترتیب امکان دریافت اقامت دائم را بدست بیاورید.

امکان اخذ اقامت کانادا بدون مدرک زبان از طریق ویزای تحصیلی

یکی از رایج ترین راه های مهاجرت به کانادا اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. اکثریت غریب به اتفاق دانشگاه های کانادا از دانشجویانی که برای ادامه تحصیل اپلای می کنند مدارک زبان انگلیسی طلب می کنند. بنابراین به نظر می رسد که اخذ ویزا و در نهایت اقامت کانادا بدون مدرک زبان از این طریق غیرممکن باشد.

با این حال در این کشور موسسات آموزشی هستند که برای ورود به آنها نیاز به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت. البته تعداد این مدارس، موسسات و دانشگاه ها نسبت به دانشگاه های معمولی بسیار کمتر است. همچنین دانش آموزان دبیرستان و دانشجویان مقطع لیسانس از شانس بالاتری برای گرفتن اجازه تحصیل در این دانشگاه ها برخوردار هستند.

در صورتی که از این مراکز آموزشی پذیرش داشته باشید می توانید به اخذ اقامت کانادا بدون مدرک زبان امیدوار باشید. با این حال این به معنی عدم نیاز شما به زبان انگلیسی نیست. به محض ورود به این مراکز شما در کلاس های زبان انگلیسی ثبت نام خواهید شد. این کلاس ها حدودا یک سال طول خواهند کشید و در پایان از شما امتحان گرفته خواهد شد. در صورت قبولی در این امتحان می توانید به تحصیل خود در آن مرکز ادامه دهید.

اخذ اقامت کانادا بدون مدرک زبان از طریق سرمایه گذاری

این برنامه اقامتی کانادا متنوع است و قوانین آن در هر ایالت ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. با این حال اگر به دنبال گرفتن اقامت کانادا بدون مدرک زبان هستید و سرمایه کافی در اختیار دارید این برنامه برای شما پیشنهادهایی دارد.

اولین نکته این است که اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری به روش هایی مانند ثبت شرکت، کارآفرینی و روش  های مشابه امکان پذیر است. یکی از این برنامه ها به برنامه مهاجرتی Owner Operator معروف است. این برنامه برای افرادی که در کشور خود صاحب کسب  و کاری موفق هستند مناسب است. آنها می توانند پس از ثبت شرکت خود در کانادا نسبت به اخذ اقامت کانادا بدون مدرک زبان اقدام نمایند.

روش دیگر هم اخذ ویزای سرمایه گذاری ایالت کبک است. در این روش گرچه سطح مهارت زبان فرانسه شما مهم است اما نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت. البته در نظر داشته باشید که اخذ این ویزا و متعاقبا اقدام برای اقامت از این طریق یکی از گران ترین روش هاست.

اقامت کانادا از طریق ویزای استارت آپ

اخذ ویزا و اقامت کانادا بدون مدرک زبان از این طریق میسر نیست. این موضوع تا حدودی نیز طبیعی است. چراکه اساسا این ویزا به افرادی تعلق می گیرد که کسب و کار و ایده ای خلاقانه داشته باشند که با اکوسیستم جهانی کسب و کار سازگاری داشته باشد. با این حال برای اخذ ویزای استارت آپ به نمره زبان انگلیسی بالایی نیاز ندارید. در حال حاضر اخذ نمره پنج آیلتس هم برای این ویزا کفایت می کند.

اخذ ویزا و اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی

این برنامه به خصوص برای ورزش کاران و هنرمندان طراحی شده است. اخذ این ویزا به سرمایه چندانی احتیاج ندارد. افرادی که در حوزه های ورزشی، هنری و فرهنگی صاحب کسب و کار هستند یا برای آن برنامه دارند هم می توانند برای اخذ ویزا این طریق اقدام کنند.

اخذ این ویزا نیز مستلزم ارائه مدرک زبان است. با این حال به نمره چندان بالایی نیاز ندارد. مانند ویزای استارت آپی نمره پنج آیلتس در این مورد نیز کفایت می کند.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

10 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • فاطمه رضوی
    20 شهریور 1400 00:18

    سلام و وقتتون بخیر
    من کم شنوا هستم و همسرم ناشنوا و هردومون لیسانس داریم. بنده لیسانس طراحی و دوخت لباس ولی در حال حاضر توی کار کیک پزی و شیرینی پزی کار میکنم سه ساله تاکنون و همسرم لیسانس تربیت بدنی ولی شغل آزاد سوپر دارن.در حال حاضر دارم زبان انگلیسی میخونم.
    میخواستم بدونم ویزای کاری برای خودم میشه اقدام کرد برای کانادا؟
    لطف میکنید هزینه ها رو بگین باتشکر از شما

    پاسخ
  • امامعلی
    25 بهمن 1400 02:29

    سلام اینجانب دارای مدرک دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی و هیئت علمی بازنشسته دانشگاه هستم و حدودا ۸ میلیارد تومان سرمایه دارم و ۵۵ سال سن دارم و مدرک زبان ندارم به چه روش می توانم به کانادا یا اتریش مهاجرت کنم

    پاسخ
  • نریمان
    29 بهمن 1400 13:22

    با سلام من دیپلم دارم و38 سالمه از طریق اقامت برادر میشه به کانادا مهاجرت کرد ؟ بدون مدرک زبان کار برای مدرک دیپلم در کانادا پیدا میشه ؟ لطفن راهنمایی کنید
    در حال حاضر مشغول یاد گیری زبان می باشم .

    پاسخ
    • رضا صنعتی
      30 بهمن 1400 10:01

      نریمان عزیز وقت بخیر
      سوال شما کلی است و باید شرایط شما دقیقتر بررسی شود. اما تجربه نشان داده که اقامت از طریق برادر شما امکانپذیر نمی باشد. روشهای دیگری مثل تحصیل در کانادا یا در خواست از یک کارفرما خاص برای ورود شما به کانادا وجود دارد. لطفا برای بررسی بهتر، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

      پاسخ
  • علی رضا
    30 مهر 1401 16:38

    سلام . من فوق لیسانس برق دارم . متاهل هستم و 38 سالمه . 12 سال سابقه در شرکت های مهندسی مشاور و شرکت های زیر مجموعه نفت و گاز و پتروشیمی . همسرم دارای ارشد میدیریت و شغلش حسابدار است . مدرک زبان ندارم . ولی در حد متوسط به انگلیسی اشنایی دارم . ایا امکان مهاجرت به کانادا رو دارم ؟

    پاسخ
    • غزل وثیق
      4 آبان 1401 15:31

      علی رضا جان سلام
      اگر بتونید هم خودتون و هم همسرتون مدرک زبان رو بگیرید پروسه براتون راحت تر میشه. البته شرایط دیگه ای هم باید بررسی بشه. پیشنهاد میکنم با دفتر تماس بگیرید تا کارشناسان دقیق تر راهنماییتون کنن.

      پاسخ
  • ممنون مطلب فوق العادی بود خدا قوت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست