ویزای توریستی کانادا |بدون دعوتنامه|

تاثیر دعوتنامه در ویزای توریستی

دعوتنامه جزو الزامات اصلی انواع ویزای توریستی کانادا نیست. اما همیشه به‌عنوان یک گزینه در دسترس برای افزایش شانس دریافت ویزا مطرح می‌شود. بنابراین اگر شما شخصی را در کانادا می‌شناسید که اقامت قانونی این کشور را دارد، بهتر است از او درخواست ارسال دعوتنامه کنید.لازم به ذکر است که هرکدام از انواع مختلف ویزای کانادا شرایط متفاوتی دارند. یکی از آنها ویزای اقامت موقت یا TRV است. TRV  یا (Temporary Resident Visa) یک ویزای اقامت موقت است که به عنوان ویزای ویزای توریستی نیز شناخته می‌شود. این نوع ویزا توسط اداره ویزای کانادا صادر و در گذرنامه فرد متقاضی درج می‌شود تا نشان دهد شرایط اقامت موقت در کانادا را به‌عنوان دانشجو، کارگر و توریست دارد.

مراحل ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه

مرحله 1: در مورد ویزای توریستی کانادا مطالعه داشته باشید

با انواع ویزای توریستی کانادا بیشتر آشنا شوید . همچنین مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی این کشور را در حالت بدون دعوتنامه مطالعه کنید و تفاوت‌های آن را با مدارک ویزای توریستی با دعوتنامه مقایسه کنید.

مرحله 2: هدف خود را از سفر به کانادا مشخص کنید

معمولا اولین سوالی که مامور سفارت از شما خواهد پرسید، هدف سفرتان است. باید هدف روشن و واضحی را عنوان کنید. این بخش مهمی از فرایند درخواست ویزای توریستی کشور کانادا است. بنابراین نگارش نامه هدف که به آن SOP می‌گویند را قبل از وقت سفارت خود انجام دهید.توجه داشته باشید که جزئیات برنامه سفر چیزی است که باید در نامه هدف از سفر ذکر شود. این کار باعث می‌شود افسر سفارت تصور واضح و دقیقی از سفرتان به دست آورد.

مرحله 3: اعتبار گذرنامه خود را چک کنید

حتما تاریخ اعتبار گذرنامه خود را چک کنید. گذرنامه باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. این تاریخ از بدو ورود به خاک کانادا محاسبه می‌شود. بنابراین درصورتی که کمتر از این میزان باشد شانس‌تان را برای دریافت ویزا از دست می‌دهید.

مرحله 4: هتل و بلیط پرواز خود را از قبل رزرو کنید

اگر قصد سفر بدون دعوتنامه را دارید باید محل اقامت خود را از قبل مشخص کنید. اگر هم نیاز به اقامت در هتل، هاستل یا هر شکل دیگری از اقامتگاه‌های توریستی این کشور را دارید، حتما از قبل رزرو کنید و اسناد و مشخصات آن را به سفارت ارائه دهید. مشخصات شامل نام هتل، آدرس کامل، شماره تلفن و ایمیل رزرو است.درصورتی‌که قرار است در سمینار یا کنفرانسی شرکت کنید، حتما مدارک و برنامه‌های مربوط به آن را به سفارت تحویل دهید. همچنین اگر قصدتان درمان است، باید مدارک پزشکی و رسیدهای بیمارستان را به سفارت ارائه دهید.

مرحله 5: گردش حساب و نامه تمکن مالی از بانک

آنچه که وبسایت‌های رسمی دولت کانادا اعلام کرده‌اند، میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی تقریبا 2500 دلار است. این مبلغ برای یک سفر سه ماهه درنظرگرفته شده است. اما چون شما می‌خواهید بدون دعوتنامه اقدام کنید این مبلغ کافی نیست و باید نامه تمکن مالی خود را از بانک دریافت کنید.

چه ‌افرادی می‌توانند بدون دعوتنامه به کانادا سفر کنند؟

  • از سلامت جسمی برخوردار باشید.
  • تمکن مالی کافی داشته باشید.
  • هیچ گونه سوء پیشینه کیفری یا مهاجرتی نباشید.
  • در ایران صاحب خانواده و وابستگان نزدیک باشید تا نشان دهد که قصد بازگشت به کشور خود را دارید.
  • بایستی در ایران صاحب شغل، خانه، دارایی‌های مالی باشید.

کسانی که متقاضی دریافت ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه هستند، معمولا به دلایل زیر مجوز ورود به این کشور را دارند:

ویزای توریستی 2024
ویزای توریستی 2024

 

  1. گردش و جهانگردی در کانادا
  2. انجام فعالیت‌های تجاری و بازرگانی
  3. درمان پزشکی
  4. شرکت در کنفرانس‌های علمی
  5. دعوت به دانشگاه‌ها و شرکت در جلسات علمی و تحقیقاتی

مدت زمان اقامت یک توریست در کانادا بدون دعوتنامه

اکثر توریست ها ویزای 6 ماهه دریافت می‌کنند که از زمان ورود محاسبه می‌شود. اگر افسر سفارت اجازه اقامت کمتر یا بیشتر از 6 ماه را به شما بدهد، تاریخی که باید کانادا را ترک کنید در گذرنامه درج خواهد شد. اگر بخواهید بیشتر از اقامت مجاز خود در کانادا بمانید، باید حداقل 30 روز قبل از اتمام مهلت خود، برای تمدید اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه

تفاوت مدارک ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه با مدارک ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه صرفا و فقط در داشتن یا نداشتن دعوتنامه است. مابقی مدارک برای این دو مورد دقیقا یکسان است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

اصل پاسپورت متقاضی با حداقل 6ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت‌های قدیمی که در آنها ویزا درج شده است.

  • یک قطعه عکس جدید 4.5 در 3.5 رنگی با زمینه سفید
  • ترجمه اسناد مالکیت
  • بلیط معتبر
  • رزرو هتل
  • ترجمه شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت
  • گواهی تمکن مالی به انگلیسی و معادلسازی مبلغ آن به دلار کانادا
  • ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه

مدارک تحصیلی و شغلی برای سفر بدون دعوتنامه به کانادا

  • افراد محصل حتما باید نامه اشتغال به تحصیل ممهور به مهر مدرسه و آموزش و پرورش داشته باشند. همچنین اگر دانشجو هستید نیاز به ارائه نامه اشتغال به تحصیل با مهر دانشگاه هستید.
  • ارائه پروانه مطب، اجاره‌نامه یا سند مالکیت مطب و کارت نظام پزشکی برای پزشکان الزامی است. این شرایط برای مهندسان نیز حاکم است و آنها باید پروانه نظام مهندسی، قرارداد شرکتی و جواز ساخت و ساز را به مامور سفارت تحویل دهند. وکلا نیز از این امر مستثنی نیستند و به ارائه پروانه وکالت برای دریافت ویزای توریستی نیاز دارند.
  • کارمندان شرکت‌های خصوصی نیز باید قرارداد کار، سابقه بیمه، نامه اشتغال به کار را ارائه دهند. علاوه‌بر این، نامه‌ای که در آن مدت سابقه کار، حقوق دریافتی ذکر شده است را تنظیم و ترجمه کنند. همراه با این مدارک ارائه فیش حقوقی سه ماه آخر نیز الزامی است.
  • اگر کارت بازرگانی دارید حتما سفارت را در جریان آن قرار دهید. همچنین چنانچه صاحب کسب و کار هستید، لیست حقوق کارمندان، سند و اجاره‌نامه، نامه اتحادیه و لیست بیمه را تحویل دهید. بازنشستگان نیز نیاز است حکم بازنشستگی، 3 فیش حقوقی آخر را به سفارت ارائه کنند تا موفق به دریافت ویزا شوند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست