مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

انواع ویزای خود اشتغالی کانادا

ویزای خوداشتغالی کانادا در سه گروه اصلی برای هنرمندان، برای ورزشکاران و برای متقاضیان مهاجرت به کبک تعریف شده است.

ویزای خوداشتغالی هنرمندان کانادا

 ویزای خود اشتغالی در کانادا به ویزای هنرمندی کانادا نیز شهرت دارد. زیرا که در میان رشته های قابل قبول برای این روش بیشتر رشته های هنری دیده می شود. هنرمندانی که قصد دارند از طریق ویزای هنرمندی، اقامت کانادا را دریافت کنند می بایست توانایی ارائه مدارک زیر را برای اثبات مهارت های خود داشته باشند:

  • داشتن یک سطح ابتدایی از دانش زبان انگلیسی نیز الزامی می باشد.
  • نشان دهند که یا در سطح بین المللی شناخته شده هستند، یا به صورت خوداشتغالی در ایران مشغول کار بوده اند و از طریق هنر خود درآمدزایی کرده اند.
  • باید نشان دهند که توانایی کار به صورت خوداشتغالی و در زمینه هنر خود را، در کشور کانادا دارند.
  • شرکت در مسابقات بین المللی، برگزاری نمایشگاه و گالری های هنری، رزومه افراد را تقویت می نماید.

ویزای خوداشتغالی ورزشکاران در کانادا

کشور کانادا به دلیل شکوفایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میزبان ورزشکاران از سراسر دنیا می باشد. ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی می توانند به این کشور مهاجرت نمایند. ویزای خود اشتغالی در کانادا، از مناسب ترین راه ها برای مهاجرت ورزشکاران به این کشور می باشد. افراد می توانند با کسب امتیاز لازم و اخذ ویزای سلف ایمپلوید کانادا (Self-Employed Visa) به این کشور پیشرفته مهاجرت نمایند.

مدارک لازم ورزشکاران برای ویزای self employed کانادا

  • رزومه و سابقه مرتبط ورزشی در زمینه مورد اقدام
  • اثبات نمودن تاثیر مثبت اقتصادی برای کشور کانادا
  • داشتن اراده و توانایی در زمینه خود اشتغالی مورد نظر و کسب درآمد به صورت مستقل

ویزای خود اشتغالی کبک

ویزای خود اشتغالی کبک با برنامه استانی فدرال خود متفاوت است زیرا محدود به کسانی نیست که در فعالیت های فرهنگی، ورزش ها و کشاورزی تجربه دارند. این برنامه توسط وزارت مهاجرت کبک، اداره، تنوع و گنجاندن می شود. برنامه کارگران خوداشتغال کبک دارای سهمیه سالانه است و بنابراین برنامه به سرعت باز و بسته می شود.موارد اصلی برنامه ویزای خود اشتغالی کبک شامل:

  • می بایست تبعه خارجی حداقل دو سال سابقه کار خوداشتغال در حرفه یا تجارت خود داشته باشد.
  • می بایست تبعه خارجی قصد اقامت و اقامت در کبک را داشته باشد.
  • می بایست یک تبعه خارجی به کبک بیاید تا با انجام حرفه یا تجارت خود شغل خود را ایجاد کند.
  • می بایست تبعه خارجی دارایی خالص حداقل 100,000 دلار کانادا باشد.

مدارک لازم برای ویزای خوداشتغالی کانادا

  1. مدارک استاندارد مورد نیاز برای تمامی درخواست های ویزای کانادا
  2. گواهی وضعیت تحصیلی مانند گواهی، دیپلم یا ریز نمرات تحصیلی
  3. در صورت ازدواج باید گواهی ازدواج/ طلاق یا گواهی ابطال ارائه شود. (تمامی مدارک ازدواج باید ارائه شود حتی ازدواج های قبلی فرد)
  4. در صورت داشتن پارتنر مدارک لازم اعم از مدارکی دال بر اجاره آپارتمان مشترک، صورت حساب های مشترک، آدرس مشترک روی اسناد باید ارائه شود.
  5. اطلاعات شناسایی فرزندان اعم از شناسنامه یا در صورت فرزند خواندگی ارائه مدارک فرزند خواندگی یا مدرک حضانت
  6. ارائه مدرک زبان
  7. کپی ویزای کانادا
  8. رزومه کاری مرتبط
  9. اثبات سازگاری با فرهنگ کانادا
  10. کپی مدارک سفر/گذرنامه
  11. ارائه مجوزهای پلیس
  12. رسید پرداخت هزینه ویزای کانادا
  13. در صورت فوت همسر قبلی باید گواهی فوت ارائه گردد.

مراحل دریافت اقامت خوداشتغالی کانادا

تنظیم اسناد:

فرد باید پس از احراز شرایط لازم تحت ارزیابی، مدارک مورد نظر را تنظیم نماید. مدارک باید مطابق اسناد خواسته شده باشد. کل خانواده باید معاینات پزشکی انجام دهند و برگه احراز عدم سوء پیشینه داشته باشند.

آماده نمودن برنامه ها:

متقاضی باید تمام فرم های درخواست را به ترتیب منظم نماید و به دقت پر کند. متقاضی همچنین باید پرسشنامه را با اطلاعات دقیق تکمیل نماید.

پرداخت هزینه های درخواست:

متقاضی باید هزینه های پردازش را پرداخت نموده و قبل از خروج از صفحه رسید دریافت نماید.

ارسال درخواست:

متقاضی باید تمامی مدارک تکمیل شده را از طریق پست یا پیک ارسال نماید.

بررسی و تایید برنامه:

پس از ارسال درخواست، اداره مهاجرت درخواست متقاضی را بررسی می نماید و در صورت نیاز مدارک اضافی را درخواست می کند. اگر متقاضی بتواند تمامی مراحل را به صورت کامل انجام دهد، می تواند اقامت دائم کانادا را اخذ نماید.

مدت زمان صدور ویزای خوداشتغالی کانادا

اگر قصد اقدام از طریق برنامه خوداشتغالی کانادا را دارید می بایست به مدت زمان صدور ویزای خوداشتغالی کانادا توجه داشته باشید و برنامه های خود را بر این اساس برنامه ریزی نمایید. برنامه خوداشتغالی کانادا به عنوان یک سیستم مبتنی بر امتیاز اجرا می شود که در آن هر متقاضی امتیاز خاصی در هر فاکتور دریافت می کند. مانند هر مسیر مهاجرت کاری به کانادا، برنامه خوداشتغالی کانادا نیز از زمان بندی پردازش فدرال پیروی می کند. مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای خوداشتغالی به طور میانگین 24 ماه است. با این وجود، کل زمان پردازش بستگی به این دارد که IRCC چقدر سریع این کار را انجام می دهد. شایان ذکر است که برخی از کاندیداها ممکن است مجبور شوند در این پروسه بیومتریک ارسال نمایند. سایت مهاجرت کانادا جهت کمک به شما، سیستمی را طراحی کرده است که از آن طریق می توانید به محاسبه آنلاین مدت زمان صدور ویزای خوداشتغالی کانادا بپردازید.

لیست مشاغل خوداشتغالی کانادا

بر اساس تعریفی که توسط سایت کانادا ارائه شده، زمانی که شخص دارای تجربه کاری در یک زمینه هنری و یا ورزشی است و خود مالک و مدیر آن بیزینس می باشد، می تواند برای مهاجرت کانادا از طریق برنامه خود اشتغالی کانادا اقدام کند. در این برنامه متقاضی باید نشان دهد که تمایل دارد و می تواند در زمینه ای که تجربه داشته، یک فعالیت اقتصادی برای خود در کانادا داشته باشد. نام برخی از رشته ها و تخصص هایی که در برنامه اخذ ویزای خوداشتغالی کانادا مورد قبول واقع می شود ، شامل :

گرافیست – طراح داخلی – طراح لباس و مدلینگ – صنایع دستی – گویندگی – موشن گرافیک – عکاس – نقاش و مجسمه ساز – بازیگری – آهنگساز – کارگردان و …

شرایط ویزای همراه کانادا از طریق خوداشتغالی

برای افرادی که متاهل هستند همیشه این دغدغه وجود دارد که آیا می توانند همسر و فرزندان خود را در فرآیند مهاجرت همراه کنند یا نه؟ کشورها به این موضوع معمولاً توجه دارند و این امکان را فراهم کرده اند. در مورد کانادا نیز در غالب برنامه های مهاجرتی از جمله ویزای خوداشتغالی کانادا امکان درخواست برای همسر و فرزندان زیر 21 سال وجود دارد. در این روش فرزندان اجازه تحصیل در کانادا و همسر اجازه کار تمام وقت نیز دریافت می کنند.

تابعیت کانادا از طریق خود اشتغالی

همانطور که اشاره شد یکی از مهم ترین مزایای برنامه خوداشتغالی کانادا این است از همان ابتدا شخص اقامت دائم دریافت می کند. داشتن اقامت دائم شرایط را برای اخذ تابعیت تسهیل می کند. علاوه بر این شخص باید در 5 سال گذشته حداقل 3 سال را در کانادا زندگی و مالیات های لازم را پرداخت کرده باشد. همچنین شرکت در آزمون تابعیت و کسب نمره مطلوب نیز از جمله شرایط اخذ تابعیت کانادا است. با داشتن شهروندی این کشور می توانید جهت دریافت پاسپورت کانادا اقدام نمایید. بر اساس شاخص رتبه بندی پاسپورت راهنما، در حال حاضر گذرنامه کانادایی در رتبه ششم بین پاسپورت های جهانی قرار دارد و امکان دسترسی بدون ویزا به 188 کشور را برای شخص فراهم می آورد.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست