مهاجرت به استان انتاریو

 استان انتاریو

استان انتاریو که پایتخت کانادا، اتاوا، و بزرگ ترین شهر آن، تورنتو است، در بخش های عمده اقتصادی پیشتاز است. این استان که از نظر منابع طبیعی غنی است و در تولید پیشرو است، درزمینه فرصت ها با امکانات زنده است. جمعیت انتاریو به سرعت به مرز 15 میلیون نفر می رسد و 198,530 مهاجر هستند که از طریق مسیرهای مختلف مهاجرت انتاریو در سال 2021 وارد شده اند.

اگر قصد مهاجرت به استان انتاریو را دارید، برای شما جالب خواهد بود که بدانید گزینه های متعددی در دسترس است تا در نهایت این خواسته را محقق کنید. بیایید نگاهی به برنامه مهاجرت استانی انتاریو بیندازیم تا در اسرع وقت درخواست خود را شروع کنیم.

برنامه کاندید مهاجرت به استان انتاریو (OINP) به نیروی کار خارجی، دانشجویان بین المللی و دیگران با داشتن مهارت، تجربه و تحصیلات مناسب اجازه می‌دهد تا برای اقامت دائم انتاریو درخواست دهند. این برنامه توسط دولت انتاریو با همکاری دولت فدرال از طریق اداره مهاجرت به کانادا (IRCC) برای کمک به بازار کار و توسعه اقتصادی انتاریو طراحی شده است.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی انتاریو به سه گروه زیر تقسیم می شود که هر کدام دارای زیر گروه هایی هستند:

 پیشنهاد کاری از کارفرما

  •  نیروی کار خارجی
  • دانش‌آموزان بین المللی
  • مهارت های مورد نیاز

 سرمایه انسانی

  1. فارغ التحصیلان بین المللی
  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد
  • فارغ التحصیلان مقطع دکترا

2. اکسپرس اینتری انتاریو

  • نیروی کار متخصص فرانسوی زبان
  • اولویت های سرمایه انسانی
  • تخصص در تجارت

 کسب و کار

  • شرکت
  • کارآفرینی

روش های مهاجرت به استان انتاریو کانادا

برنامه کاندیدای مهاجرت انتاریو (OINP)

ازآنجایی که هدف سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) جذب مهاجران بیشتر به کانادا است، برنامه مهاجرت اقتصادی انتاریو، برنامه کاندیدای مهاجرت به استان انتاریو، به عنوان وسیله ای برای تحقق این امر تأسیس شد. برنامه مهاجرت استانی انتاریو به کارگران و دانشجویان خارجی با توانایی پر کردن شکاف های مهارتی استان اجازه می دهد تا برای نامزدی درخواست دهند. کسانی که با موفقیت شرایط لازم را برآورده می کنند، نامزدی دریافت می کنند و پس ازآن تأییدیه برای درخواست های اقامت دائم توسط دولت کانادا اعطا می شود.

دسته سرمایه انسانی

OINP از سیستم اکسپرس اینتری دولت فدرال برای تسهیل برنامه های کاربردی برای جریان های زیر استفاده می کند:

  • جریان کارگر ماهر فرانسوی زبان
  • جریان اولویت های سرمایه انسانی
  • جریان نیروی متخصص

جریان کارگر ماهر فرانسوی زبان انتاریو اکسپرس اینتری به کارگران ماهر فرانسوی زبانی که امتیاز 7 را در معیار زبان کانادایی در زبان فرانسه کسب کرده اند و دارای توانایی های عالی زبان انگلیسی هستند، این شانس را می دهد که برای زندگی و کار در استان درخواست دهند. جریان کارگر ماهر به اتباع خارجی با مهارت های تجاری و تجربه کاری لازم این فرصت را می دهد که برای زندگی و کار در انتاریو درخواست دهند.

برای درخواست موارد فوق، باید یک نمایه معتبر در سیستم اکسپرس اینتری سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) داشته باشید. همچنین قبل از اینکه بتوانید به صورت آنلاین درخواست دهید تا توسط دولت انتاریو برای اقامت دائم نامزد شوید، باید یک نامه علاقه مندی از انتاریو دریافت کنید.

پایلوت فناوری انتاریو

پایلوت فناوری انتاریو نیز بخشی از OINP است. برای پر کردن شکاف مهارت ها و جذب اتباع خارجی واجد شرایط برای پر کردن جای خالی در بخش فناوری تأسیس شد. 29 شغل تحت پایلوت فناوری انتاریو وجود دارد. برای واجد شرایط بودن برای پایلوت، باید یک سال تجربه کاری معتبر در مشاغل فنی مربوط داشته باشید و الزامات جریان اولویت های سرمایه انسانی را برآورده کنید.

جدا از این جریان های اصلی مهاجرت به استان انتاریو، دو جریان دیگر نیز برای دانشجویانی وجود دارد که تحت رده سرمایه انسانی قرار می گیرند، که هر دو برای متقاضیان بین المللی ایجادشده اند که از مؤسسات عالی مربوطه در انتاریو فارغ التحصیل شده اند و مایل به دریافت ویزای کانادا هستند.

جریان های اضافی

علاوه بر جریان های ذکرشده در بالا، دو گزینه برای دانشجویان وجود دارد که در رده سرمایه انسانی قرار می گیرند. جریان های استریم فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری و جریان فارغ التحصیلان برای داوطلبان بین المللی است که تحصیلات خود را در دانشگاه ها و کالج های مختلف در استان انتاریو به پایان رسانده اند.

دوره کارشناسی ارشد برای داوطلبی است که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد بدون مشخصات اکسپرس اینتری یا شرایط پیشنهاد شغلی است، در حالی که دکترا. جریان فارغ التحصیلان برای کاندیدایی است که دانشجوی کارشناسی ارشد بدون مشخصات اکسپرس اینتری یا شرایط پیشنهاد استخدام است.

اعلام علاقه مندی چیست؟

برنامه نامزد مهاجرت به استان انتاریو به طور منظم استخر اکسپرس اینتری پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) را بررسی می کند تا متقاضیانی را برای مهاجرت به استان انتاریو انتخاب کند که می توانند شرایط هر یک از جریان های اکسپرس اینتری این استان را برآورده کنند. اگر در استخر انتخاب شده باشید، در نمایه آنلاین پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا خود اعلام علاقمندی دریافت خواهید کرد. با این حال، باید توجه داشت که دریافت اعلام علاقه مندی، واجد شرایط بودن برای جریان های مختلف را تضمین نمی کند.

دسته بندی پیشنهاد شغلی کارفرما

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که از یک کارفرما در انتاریو پیشنهاد شغلی دریافت کرده اید، می توانید از طریق رده شغلی کارفرما درخواست دهید. این دسته از سه جریان مهاجرت به استان انتاریو تشکیل شده است.

جریان کارگر خارجی برای افرادی ایده آل است که می توانند یک نقش ماهر را ایفا کنند که در طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) سطوح 0، A یا B قرار می گیرد. شما باید تحصیلات دانشگاهی یا کالج داشته باشید و باید در این دوره فارغ التحصیل شده باشید. جریان دانشجویی بین المللی برای کلیه افرادی که مایل به پر کردن یک موقعیت مهارتی در سطح 0، A یا B طبقه بندی ملی مشاغل ناک (NOC) هستند، بسیار عالی است.در این روش از روش های مهاجرت به استان انتاریو کانادا شما باید تحصیلات دانشگاهی یا کالج داشته باشید و باید طی دو سال پس از درخواست فارغ التحصیل شده باشید.

جریان مهارت های موردتقاضا امکانی برای نامزدی است که برای شغلی که بخشی از لیست مشاغل موردتقاضا در انتاریو است، پیشنهاد استخدام دریافت کرده است.

کد ناک چیست؟

سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) از سیستم طبقه بندی ملی مشاغل ناک به عنوان ابزار طبقه بندی مشاغل مختلف استفاده می کند. مشاغل بر اساس وظایف و مجموعه مهارت های خاص طبقه بندی می شوند.

دسته کسب وکار

اگر علاقه مند به راه اندازی یک کسب وکار یا سرمایه گذاری در یک کانادا هستید، دسته بندی تجاری زیر برای شما مناسب است. جریان شرکتی به اتباع خارجی با یک شرکت جهانی اجازه می دهد تا آن را به انتاریو منتقل کنند یا یک شرکت موجود را خریداری کنند. جریان کارآفرین برای اتباع خارجی است که مایل به ایجاد یک تجارت جدید یا خرید یک شرکت کانادایی در انتاریو هستند.

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) یکی روش های مهاجرت به استان انتاریو کانادا و گزینه ایده آل برای اتباع خارجی ماهر است که می خواهند به کانادا نقل مکان کنند. این برنامه به این دلیل ایجاد شد تا اقتصاد کانادا را فشار رها سازد، زیرا هرسال درصد زیادی از کانادایی ها بازنشسته می شوند. با ورود هزاران مهاجر از طریق این مسیرها، آنها می توانند شکاف های بازمانده را پر کنند. در این برنامه، کانادا از افراد ماهر ۱۸ ساله برای کار در کانادا دعوت می کند.

برای واجد شرایط بودن برای برنامه کارگران ماهر فدرال، باید تعدادی از شرایط را برآورده کنید. شما باید تجربه کاری کافی درزمینه تخصص خود، مدارک معتبر و توانایی های قوی زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید. درخواست شما طبق یک جدول 100 امتیازی موردبررسی قرار می گیرد که باید حداقل 67 امتیاز از آن کسب کنید. این نکات بر اساس:

  • سن شما
  • تجربه کاری شما
  • صلاحیت های شما
  • مهارت های زبان (انگلیسی و/یا فرانسوی)
  • پیشنهاد استخدام

ازآنجایی که برنامه توسط سیستم اکسپرس اینتری تسهیل می شود، روند درخواست با سرعتی سریع انجام می شود. پس از تکمیل درخواست برنامه کارگران ماهر فدرال، باید نمایه اکسپرس اینتری خود را تنظیم کنید، که برای آن در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) امتیاز کسب خواهید کرد. در این فرآیند، شما در بین سایر متقاضیانی که مایل به اخذ اقامت دائم کانادا هستند، رتبه بندی می شوید. اگر در هر مرحله از این فرآیند موفق باشید، یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) دریافت خواهید کرد. سپس دو ماه فرصت دارید تا برای اخذ ویزای خود برای اقامت و شروع کار خود در انتاریو اقدام کنید.

کلاس تجربه کانادایی

اگر می خواهید از طریق کلاس تجربه کانادایی برای اکسپرس اینتری درخواست دهید، تجربه کاری شما باید تا یک سال در کانادا در توانمندی ناک نوع 0 یا سطح A یا B اضافه شود. تجربه کاری شما باید در سه سال از OINP شما به دست آمده باشد. تجربه ای که به دست آورده اید باید مشاغلی باشد که در نمایه اکسپرس انتری شما ذکرشده است و باید یک وضعیت قانونی در کانادا داشته باشید.

اقتصاد سالم کانادا مملو از فرصت های بی پایان برای اتباع خارجی است که آن را به کشوری ایده آل برای شروع دوباره تبدیل می کند. استان انتاریو همچنان یکی از محبوب ترین گزینه ها برای مهاجرت به دلایل متعددی است که شامل بخش های قابل دوام، تنوع و محیط بدیع است. اگر آماده هستید به یکی از پر جنب وجوش شهرهای جهان بروید، همین امروز درباره مهاجرت به استان انتاریو در سال 2022 اطلاعات بیشتری کسب کنید. چه برنامه OINP یا اکسپرس انتری را انتخاب کنید، مشاوران مهاجرتی کانادا (RCIC) ما می توانند شما را در کل فرآیند راهنمایی کنند.

همان طور که می دانید برخی کشورها امکان مهاجرت به استان انتاریو بدون ویزا را دارند اما ایران در زمره این کشورها قرار ندارد درصورتی که شما نیز قصد مهاجرت به استان انتاریو را دارید بهترین راه استفاده از راهنمایی مشاوران مهاجرتی خبره است. مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا با شما در پروسه مهاجرت همراه هستند.

جهت دریافت مشاوره و  اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست