مهاجرت به استان آلبرتا 2023

نحوه مهاجرت به استان آلبرتا 2023

آلبرتا یکی از استان های غربی کانادا است. این ایالت به سرعت در حال رشد است و دارای دو شهر بزرگ کلگری و ادمونتون است که این دو شهر برای مهاجرت به استان آلبرتا بسیار مناسب و پر طرفدار هستند. آلبرتا به دلیل داشتن طبیعت زیبا، تنوع فرهنگی، محیط سالم و اقتصاد قوی تبدیل به یکی از محبوبترین استان های کانادا شده است. از طریق برنامه کاندید مهاجرتی استان آلبرتا (AINP) متقاضیان می توانند به این استان مهاجرت کنند.

متقاضیان مهاجرت به آلبرتا در صورتی که شرایط یکی از این برنامه ها را داشته باشند می توانند کاندید دریافت اقامت دائم استان آلبرتا شوند.

  • اکسپرس انتری آلبرتا
  • فرصت آلبرتا
  • کشاورزان خود اشتغال

در اجلاس نخست وزیر در مورد رعایت حقوق تازه واردان در آلبرتا در 16 فوریه 2022 صحبت کرد، نخست وزیر جیسون کنی مدعی شد که در طول همه گیری کووید 19 به لطف تلاش های جمعیت مهاجر مستقر در آلبرتا شاهد بهبود اقتصادی شگفت انگیز استان بودند. اما ترس او از این است که کمبود نیروی کار و مهارت در این منطقه تأثیر منفی بر رونق اقتصادی آن داشته باشد.

هدف از برنامه مهاجرتی استان آلبرتا پر کردن مشاغل برای مدت طولانی در آلبرتا اولویت بوده است و در حال حاضر این امر در خط مقدم سیاست گذاری قرار دارد. در نتیجه، دولت تغییرات قابل توجهی در برنامه های نامزدی استانی و برنامه مهاجرتی استان آلبرتا ایجاد کرده است. مقامات استان مصمم هستند تا از برنامه مهاجرت به استان آلبرتا که پیش از این با نام برنامه نامزد مهاجران آلبرتا (AINP) شناخته شده بود و اکنون به برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا (AAIP) تغییر نام یافته است استفاده کنند. این برنامه قصد دارد تا کارگران را تشویق به مشارکت در رشد اقتصادی استان کنند.

برنامه نامزد مهاجرت آلبرتا (AINP) تنها برنامه ای نیست که نام آن تغییر کرده است. اعلام شد که سه جریان کارآفرین نیز دارای هویت های جدید خواهند بود، اگرچه الزامات هر سه این برنامه ها یکسان خواهد بود و تنها تغییر نام صورت گرفته است.

تغییر نام برنامه آلبرتا PNP

استراتژی در پس تغییر نام برنامه مهاجرتی استان آلبرتا این است که استان را به عنوان مقصدی برای کارگران مهاجر ماهر معرفی و تشویق به اسکان در منطقه کند. امید این است که آلبرتا به مکانی محبوب برای کار تبدیل شود و افراد تازه وارد را تشویق کند تا زندگی خود را پس از مهاجرت به استان آلبرتا توسعه دهند، مانند راه اندازی یک تجارت یا تشکیل خانواده.

کـَنی بر این باور است که برای احیای آلبرتا، موانع مهاجرت اشتغال زا باید کاهش یابد و سنگ بنای یک محیط تجاری سالم در جوامع محلی ایجاد شود. نتیجه این امر، رشد اقتصادی در سراسر آلبرتا است.

ما مانند بسیاری از مناطق کانادا، در استان آلبرتا در تلاش هستیم تا با تقاضای نیروی کار ایجادشده توسط رشد استان سازگاری داشته باشیم. عوامل متعددی، ازجمله نرخ پایین زاد و ولد و سن بازنشستگی پیش از موعد، باعث کاهش جمعیت شاغل در کانادا شده است. کنی می گوید: “یکی از بزرگ ترین چالش هایی که جوامع روستایی با آن مواجه هستند کاهش جمعیت است، که زمانی که صاحب کسب و کار بازنشسته، نمی تواند خریدار علاقه مندی پیدا کند، یک بحران جانشینی ایجاد کرده است.”

در برنامه های جدید مهاجرت به استان آلبرتا کانادا چندین مورد جدید در قالب جریان نوسازی روستایی و جریان کارآفرین روستایی اعلام شد. این پروژه ها از سال 2019 در حال انجام هستند و درنهایت برای کمک به رشد کسب وکارها در مناطق کم جمعیت معرفی شده اند. برای واجد شرایط بودن شهروندی در یک منطقه روستایی در کانادا، جمعیت شهرستان باید زیر 100,000 نفر باشد و به اندازه کافی از مناطق شهری مانند دو شهر بزرگ آلبرتا فاصله داشته باشد. ادمونتون و کلگری هدف توانمندسازی جوامع روستایی با فرصت هایی برای ایجاد ثروت است.

جیسون کنی، نخست وزیر آلبرتا:

“ما با حذف موانع و ایجاد بلوک های سازنده برای استقبال از مهاجرت اشتغال زا به جوامع محلی و حمایت از رشد اقتصادی در سراسر استان به احیای روستاهای آلبرتا کمک می کنیم.”

برنامه نوسازی روستایی

برای واجد شرایط بودن برای این برنامه:

  • شما باید یک پیشنهاد شغلی از یک منطقه روستایی در آلبرتا داشته باشید.
  • الزامات تعیین شده توسط جامعه را برآورده کنید.
  • الزامات تعیین شده توسط خود جریان را برآورده کنید.
  • یک “تأیید نامه نامزد” از یک جامعه روستایی تعیین شده را در اختیار داشته باشید.

بسیاری از جوامع روستایی در آلبرتا برای یافتن متخصصان ماهر برای برآورده کردن خواسته های فعلی و آینده خود در تلاش هستند. برای مقابله با این، دولت جریان نوسازی روستایی را در راستی مهاجرت به استان آلبرتا کانادا معرفی کرد. این برنامه به استخدام، استقبال و نگه داشتن تازه واردانی که مهارت ها و استعدادهای خود را برای تقویت اقتصاد محلی کمک می کنند، کمک می کند.

برنامه کارآفرین روستایی برای مهاجرت به استان آلبرتا

برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به استان آلبرتا کانادا در جریان باید:

  • قصد خرید یک کسب و کار در یک جامعه روستایی در آلبرتا را دارید.
  • قصد راه اندازی کسب و کاری را در یک جامعه روستایی در آلبرتا را دارید.
  • الزامات تعیین شده توسط خود جریان را برآورده کنید.
  • اعلام تمایل کنید.
  • در صورت دعوت به انجام این کار، یک درخواست تجاری ارسال کنید.

نتایج قرعه کشی اخیر آلبرتا

علاوه بر این تغییرات، نتایج قرعه کشی اخیر که در تاریخ 1 فوریه 2022 انجام شد، منتشر شد که نشان می داد برای 400 نفر دعوت نامه برای درخواست (ITA) ارسال شده است. آنها برای رتبه بندی در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) حد نصاب 340 امتیاز تعیین کردند. با نامزدی استانی، امتیاز آنها 600 افزایش می یابد و شانس آنها برای گرفتن ویزا افزایش می یابد. در حالی که دولت آلبرتا هنوز تخصیص هدف خود را برای سال 2023 اعلام نکرده است، سال گذشته 6250 نامزد را برای برنامه نامزدی استانی خود تعیین کرد.

تغییرات جدید اکسپرس اینتری آلبرتا

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای 3,300 کاندید با حداقل امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) 489 دعوت نامه صادر کرد. این قرعه کشی برای اولین بار از زمان شروع اکسپرس اینتری در سال 2015 فقط برای نامزدهای برنامه کارگران ماهر فدرال اعمال شد. این دومین قرعه کشی ویژه برنامه در سال 2023 پس از نتایج در 1 فوریه بود که در آن فقط نامزدهایی که قبلاً نامزد استانی شده بودند، ITA دریافت کردند.

اکسپرس اینتری آلبرتا در سال 2023

به طور معمول، قرعه کشی اکسپرس اینتری هر دو هفته یک بار در روزهای چهارشنبه انجام می شود. بااین حال، قرعه کشی ها در سال 2023 از زمانی که اکسپرس اینتری در سال 2015 تأسیس شد، از روال مشاهده شده منحرف شده است.

اولین قرعه کشی امسال، در 11 ژانویه، پس از یک وقفه غیرمنتظره شش هفته ای پس از قرعه کشی در 23 نوامبر رخ داد. اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا در ایمیلی به CIC News اشاره کرده است که این مکث در سال 2021 به دلیل نقص سیستم IT ناشی از اجرای NOC بوده است.

5,500 نامزد در 11 ژانویه با حداقل امتیاز CRS 507 دعوت شده بودند. این تعداد، بالاترین تعداد نامزد با کمترین امتیاز CRS بود، چرا که قرعه کشی همه برنامه ها پس از یک وقفه 18 ماهه به علت همه گیری بین دسامبر 2020 و ژوئیه 2022 از سر گرفته شد.

هفته بعد در 18 ژانویه قرعه کشی دیگری برگزار گردید که تعداد یکسانی از کاندیداها را با امتیاز بسیار پایین تر از حداقل امتیاز CRS یعنی 490 دعوت نمود. این قرعه کشی غافلگیر کننده بود زیرا اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا معمولاً در هفته های متوالی برای کاندیداها ITA صادر نمی کند.

اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا قرعه کشی اکسپرس اینتری آلبرتا را فقط برای نامزدهای PNP برگزار می کند.

اخیراً، قرعه کشی 1 فوریه پس از یک وقفه پیش بینی شده دو هفته ای برگزار شد، البته این اولین قرعه کشی از ژوئن 2022 بود که تنها نامزدهای اکسپرس اینتری را که نامزد استانی دریافت کرده بودند دعوت کرد. این امر برای اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا امری کاملا غیرمعمول است که قرعه کشی خاص برنامه را حتی قبل از همه گیری برگزار کند. به جز چند استثنا برای برنامه تجارت ماهر فدرال، تقریباً تمام قرعه کشی اکسپرس اینتری قرعه کشی های تمام برنامه ها بوده است.

اداره مهاجرت و  شهروندی کانادا از زمان توقف قرعه کشی همه برنامه ها در طول همه گیری کرونا، قرعه کشی اکسپرس اینتری PNP را برگزار نکرده است. در طول مکث، قرعه کشی اکسپرس اینتری برای نامزدهایی که قبلاً نامزد استانی شده بودند، ادامه یافت.

نامزدهای معرفی شده توسط یک استان به طور خودکار 600 امتیاز CRS اضافی در درخواست اکسپرس اینتری خود دریافت می کنند.

در ادامه چه انتظاری داریم

اکسپرس اینتری احتمالاً امسال به دنبال موافقت سلطنتی بیل C-19 تغییر خواهد کرد. قانون جدید به وزیر مهاجرت این اختیار را می دهد که از نامزدها دعوت کند تا اولویت های اقتصادی کانادا را برآورده کنند و شکاف های فوری در نیروی کار را پر کنند. انتظار می رود که اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا شروع به برگزاری قرعه کشی هایی کند که به جای صدور ITA فقط بر اساس امتیازات CRS ویژگی های خاص را هدف قرار می دهند.

اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا اخیراً رایزنی های عمومی را در مورد اینکه دسته بندی های جدید مبتنی بر ویژگی می تواند شبیه به چه شکلی باشد، تکمیل کرد. ویژگی های نامزد می تواند از شغل، تحصیلات، تجربه کاری یا توانایی زبان متغیر باشد. این اداره اعلام داشته که دسته بندی های جدید قبل از قرعه کشی اعلام خواهد شد.

 

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست